• Flowtex

Provsmaka tårta?

Jag och min m2b ska gifta oss den 25:e Augusti 2012 och undrar nu ifall man alltid provsmakar tårtorna innan man beställer eller om man måste fråga eller "kräva" detta? 
    Vi har tänkt oss en chokladtårta men vet ej vilka fyllningar eller bottnar vi ska välja så det hade vart bra för oss att få prova innan vi bestämmer oss. 

Ska beställa tårta till ca 100 personer så det känns lite ovärt att beställa en tårta man inte vet hur den kommer att smaka? 

• Svar på tråden Provsmaka tårta?
  • Chicita
    Flowtex skrev 2011-11-13 21:06:58 följande:
    Jag och min m2b ska gifta oss den 25:e Augusti 2012 och undrar nu ifall man alltid provsmakar tårtorna innan man beställer eller om man måste fråga eller "kräva" detta? 
    Vi har tänkt oss en chokladtårta men vet ej vilka fyllningar eller bottnar vi ska välja så det hade vart bra för oss att få prova innan vi bestämmer oss. 

Ska beställa tårta till ca 100 personer så det känns lite ovärt att beställa en tårta man inte vet hur den kommer att smaka? 
    vissa konditorier erbjuder provsmakning. Andra låter en köpa till sånt, och bakar in en konsultation om utseende då också.
    Vissa går inte med på provsmakning utan man får köpa en provtårta istället.

Det är väldigt olika så kom ihåg att fråga om det

• sollan

Vi fick provsmaka några olika sorters mousser så vi kunde välja vilka 2 av smakerna vi ville ha i våran tårta. Vi ska ha vanliga ljusa tårtbottnar och så valde vi chokladtryffel & passionsfruktsmousse som fyllning...Lycka till

Så här vacker tårta har vi beställt.
    Blivande vårbrud
  • Flowtex
    Chicita skrev 2011-11-13 21:28:16 följande:
    vissa konditorier erbjuder provsmakning. Andra låter en köpa till sånt, och bakar in en konsultation om utseende då också.
    Vissa går inte med på provsmakning utan man får köpa en provtårta istället.

Det är väldigt olika så kom ihåg att fråga om det
    Okej, känns som att det är rätt viktigt för oss då detta är det enda som min m2b verkligen vill vara med och bestämma.
    Ingen aning vad de kan ta för en sådan "konsultation" eller blir det som en deposition som dras av vid beställning?
    Kommer verkligen att fåga om detta när jag ringer till de olika konditorierna. Tack!
  • Chicita
    Flowtex skrev 2011-11-13 21:45:56 följande:
    Okej, känns som att det är rätt viktigt för oss då detta är det enda som min m2b verkligen vill vara med och bestämma.
    Ingen aning vad de kan ta för en sådan "konsultation" eller blir det som en deposition som dras av vid beställning?
    Kommer verkligen att fåga om detta när jag ringer till de olika konditorierna. Tack!
    Det beror väldigt mycket på vart man bor och vilket konditori. Så det är nästan omöjligt att ge ett pris. Men om man inte frågar så tror jag att många försöker smita ifrån det. 
Svar på tråden Provsmaka tårta?