• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87

Okej, tack för hjälpen. Tycker ni tjejer och killar som gått igenom detta att det varit jobbigt eller svårt att planera ett bröllop utomlands, att kunna träffa prästen innan, titta ut vigselplats, blombutik å sådär innan??

• Sanna87

Vad har ni räknat med att ni får ge för ert bröllop utomlands med resa o.s.v??

• Sanna87

Nu är första steget tagit. Bokningsförfrågan är skickad till svenska kyrkan på mallis. Tänkte bara höra om någon vet någon fin sandstrand som är lite lugnare i alcudia där en vigsel kan hållas?

• Sanna87

Tog det lång tid för er att få svar om datum å tid från svenska kyrkan. Har inte fått svar ännu från svenska kyrkan om det tid och datum vi vill är ledigt. Funderar på att ringa på torsdag och höra med dem. Vad roligt att ni kommit så långt med planeringen å inhandlingen. Jag har hittat en enkel brudklänning, vit i chiffong. Vet inte än vad mannen ska ha, han vill ha något somrigt men ändå fint. Har funderat på ngn beige kavaj med ljusa byxor eller nåt. Har två pojkar, och det blir nog någon ljus skjorta, kanske en väst till. Vi ska ha mannens föräldrar med och kanske ett annat par vi umgås mkt med. Jag tänkte fixa hår och smink själv, så jag letar också efter frisyr :) Sen tänkte vi bara leta upp ett ställe man kan köpa en liten blombukett bara. Får man fråga vad ni kommer få ge för fotograferingen?? Vad roligt att någon är i samma stadium som oss ungefär :)

• Sanna87

Okej, då ska jag ringa kyrkan imorgon. Hoppas att tiden är ledig :) Har mailat fotografen Johanna om priside så vi får väl se när man får svar. Vart på Mallorca ska ni bo?? Har tittat på klänningar hela morgonen nu men guud vars svårt det är, hittar så himla många fina. Har 9 stycken jag ska sålla ur nu, och sedan tänkte jag ta fram två favoriter som jag ska välja mellan sen. Har satt en maxlapp på 2500, men har hittat många fina som är billigare :)

• Sanna87

Nu har vi bokat en tid för vigsel i augusti 2012, fick svar från svenska kyrkan idag :) Jippi! Nu är vi äntligen på g.

• Sanna87

Den 30 augusti säger vi ja till varandra. Spännande som bara den. Har inte bokat resan ännu men det kommer att bli blue star club estrella de mar och spa i alcudia som vi kommer bo på. Vi åker en vecka. Vitvå - Guud vilken fin klänning, och vilket Jag funderar på någon utav dessa två. Men jag kan inte riktigt bestämma mig. www.missmoneypenny.nu/sv/brudklanningar-1/brudklanning-i-chiffong-7.html www.missmoneypenny.nu/sv/brudklanningar-1/brudklanning-i-chiffong-6.html Grynet- härligt med bröllopresa. Det blir första gången för mig på mallis, har aldrig varit där innan :) har någon utav er varit där innan? Ursäkta att min text blir i en enda klump, mina radbrytningar vill inte fungera.

• Sanna87

Sunwing, då reser man med ving va? Vi har kollat resa med fritidsresor men imorgon ska vi åka in till resebyrån och kolla mer, Så ska absolut ta en titt på sunwing då :)

• Sanna87

Kul med fler som ska gifta sig på mallis. Lillis02 - vi ska gifta oss i slutet av augusti, det fanns bara en tid kvar den dan vi ville så det verkar redan vara mycket bokat, vi gifter oss i alcanada så taxi till Palma vet jag inte vad det kostar, det finns ju en svensk taxichaufför på kyrkans hemsida som man kan boka å säkert komma överens om pris. Tänkte fixa smink oc frisyr själv och se om man kan hitta nåt ställe som säljer blommor, vill helst ha en enkel bukett med rosa gerberor. Bokade resan idag, vi kommer åka med Fritidsresor och bo på estrella de mar, det ligger i nära gamla alcudia och hamnen, ca 10 min från alcanada.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia