Inlägg från: Alcudia2012 |Visa alla inlägg
  • Alcudia2012

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Oj vilken bra tråd! Vi åker iväg till Mallorca för att slippa allt stohej med att fixa bröllop här hemma. Våra barn och föräldrar ska med, men vi har inte talat om för någon av dem än att vi ska gifta oss Ska försöka få de sista bitarna på plats, vilket är alldeles för mycket med tanke på hur kort tid det är kvar! Kläder till mannen och lillgrabben, hår, naglar, klänningen ska sys om, ring ska graveras mm mm mm Som tur är har vi fått hjälp med blommor, mat och arrangemang på plats. Förstår att det "bör gå ett år från frieri till vigsel" om man ska hinna med och planera och fixa allt själv! Vi bestämde i höstas att vi skulle gifta oss på Mallorca, men först i februari/mars tog vi tag i planering och inköp av klänning mm. Liiite småstressigt nu men det ska nog ordna sig! Jobbigast tycker jag det har varit att hålla det hemligt, att inte ha någon att bolla idéer med. Bra att jag hittade den här tråden!!

• Alcudia2012

Guanaca, vi gifter oss 14/6 - bara två veckor kvar!!! Charlotte på Mallorcabröllop hjälper oss med det mesta och Linda Carlin ska fixa hår och make up. Läste att Mallisbröllop2012 också anlitat Linda! Även om vi får hjälp av en weddingplanner så är det mycket som ska ordnas med innan här hemma och jag/vi har inte koll på allt än. Tiden går ju så fort! Idag har jag ledigt, så idag blir det till att fixa lite. Började dock dan med att vi försov oss, vaknade 7:55 och min stora kille börjar skolan kl 8. Härlig start! När och var ska ni gifta er?

• Alcudia2012

Juni:
    11 Mallisbröllop2012

14 Alcudia2012

18 Gerbera

25 Mel T

Juli: 

Augusti:
    1 Vitvå2011

30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca

6 Ninjis

27 Annelie643 ( eller 1 okt) 
  • Alcudia2012

Igår kunde jag stryka EN sak på min att-göra-lista och fick lägga till två som jag glömt bort...

Den där drömmen om att dagen före avresan ha fullständig koll på allt (resväskorna packade två dagar innan)  och sitta i min Mors-dagpresent (solstol!) och njuta av sol och ett glas rosé....ja det ska bli intressant om det blir en dröm som faller in eller om jag springer runt som en skållad råtta och får PANIK!!!     Troligtvis blir det det senare...
    Ska till frisören på måndag för färg och klipp. Hoppas få lite tips och idéer om håruppsättningar. Funderar på att ha någon blomma i håret och hittae fina clips på Lindex!  Hade annars spanat in jättefina håraccessoarer på brudfin.se men Lindex alternativet känns mer prisvärt!

Mallisbröllop2012, Kul att vi är där samtidigt! Vi ska också vara där en vecka och bor på Viva Bahia. Verkar jättemysigt, finns både pool med priatskepp och annat skoj för barnen och en lugnare vuxenpool för "gamlingarna". Vi åker också med våra föräldrar och i skrivande stund har de ingen aning om att det är bröllop på gång. Min mamma och min svärmor fyllde jämnt förra året så vi gav dem Mallisresan i födelsedagspresent! Men avsikten var att fira bröllop! Ska berätta för dem ett par dagar innan vi åker, annars vill nog inte pappa ta med sig kostymen utan nöjer sig med badbrallorna!

• Alcudia2012

Morgongåva till m2b beställt! Jättesvårt att komma på något, vill/har inte lust att lägga ner för mycket pengar nu när det går åt en hel del till resan. Men vill gärna ge något ändå och fick tips här på forumet om muggarmm.se
    Beställde muggar och frukostskålar med några textrader från "vår" låt
     - Have I told you lately that I love you

Tycker texten är klockren - you fill my heart with gladness ..... fill my life with laughter....

• Alcudia2012

Nu är det nära!! och allt är inte under kontroll än...

- Kostym och skor till mannen fixad. Varför har killar så lätt att hitta kläder??
    - Håret klippt och färgat, fick även tips av min frisör på olika uppsättningar. Vet dock inte vad det kommer bli..
    - Benen vaxade och fina
    - Naglar ska fixas på måndag 
    - Klänning hämtar jag imorgon. De var tvungna att både sy in och sy om och passar den inte, ja då....får det bli som det blir! Men jag är nervös!!!
    Beställde en underkjol förra veckan som ännu inte har kommit... Klänningen är av chiffong och upptäckte vid förra provningen att underkläderna syntes så jag måste ha en hudfärgad underkjol. Inte supersexigt kanske, men får väl byta om till något annat senare! Flört

Ringarna ska jag hämta på lördag. Har även gjort om min förlovningsring så den passar vigselringen.
    Ringkudde? Någon som tänker ha det? Nä det får väl bli mannens kavajficka. Litar inte på min 3,5-åring....

Ja och idag beställde jag sk kinalyktor som jag hoppas vi hinner få innan vi åker. Fick bekräftelse på att de skickat dem så det borde gå. Tror grabbarna kommer tycka det är spännande och mysigt att tända och skicka upp lyktor i skyn. Blir nog fint på kvällen.

Mallorca13, vi har anlitat Charlotte på Mallorcabröllop! Hon är jättetrevlig att ha att göra med och fixar och grejar. Verkar ha koll på allt och kommer med bra tips. Hoppas bara våra förväntningar infrias! Jag får berätta hur allt gått när vi kommer hem!

Guanaca, vad roligt att det verkar lösa sig för er! Och du kommer säkert hitta en bra resa! Håller tummarna att resa och kyrka klaffar!!

Mallisbröllop - nu är det riktigt nära! Hoppas ni får en underbar resa och bröllopsdag!

• Alcudia2012

Idag blir det att börja packa! Har städat, tvättat, handlat och fixat hela helgen. Underkjolen kom idag och jag hoppas den ska bli bra med klänningen. Har inte kunnat prova eftersom det behövdes göras ytterligare justeringar på klänningen - får den först imorgon! Snacka om att vara ute i sista minuten!! Sanna87- jag köpte klänningen i en fest&brudbutik i Kungälv. Var först ute efter en kort klänning, men hittade ingen någonstans och jag var för sent ute för att kunna beställa hem någon till butik. Eller rättare sagt, OM det skulle kunna beställa hem ngn i tid var jag tvungen att köpa den utan att ha provat först och den risken ville jag inte ta! Har sett många fina klänningar på nätet, men inte vågat beställa å resultaten har ju varit lite si och så enligt många här på BT. Så dök jag på en jättefin lång axelbandslös chiffongklänning, kändes helrätt! Förutom att den var öppen i ryggen....men det har den underbare ägaren/skräddaren fixat! Kinalyktorna sk Khom Loy har jag beställt på coolstuff.se 139kr +frakt för 8 st. Hoppas få dem imorgon! Hämtade ringarna igår och de var sååå fina!! Fick tag på ett par fina billiga örhängen också! Hittade ett underbart armband som skulle passa perfekt...men inte priset skulle få 20% rabatt men det var ändå för dyrt..... Kanske skulle tipsa om morgongåva! Hade hoppats vara ledig imorgon, men måste nog till jobbet ett par timmar. Orkar inte idag. Har åkt på en dunderförkylning som först resulterade i att jag tappade rösten (lugnt för omgivningen ett tag). Nu är rösten tillbaka men bihålorna och huvet känns som det ska sprängas. Typiskt att åka på sånt här NU! Tog en sväng förbi Apoteket och laddade upp med både nässprej och något som skulle rensa bihålorna. Får hoppas det hjälper. Nu får det bli en kopp kaffe och stryka kläder!!

• Alcudia2012

Nu hemkommen från ett underbart Mallorca! Vilken vecka vi har haft!!
    Alla ni som har ert stora dag kvar - att gifta sig på Mallorca var fantastiskt!!

Vi fick verkligen ett sådant bröllop som vi ville ha det. Flög ner tillsammans med föräldrar och barn förra tisdagen. Första kvällen bjöd vi våra föräldrar på champagne i våra medhavda champagneglas i plast och släppte "bomben" - att vi skulle gifta oss på torsdagen. Gissa om de blev överraskade! Men glada som tur var

Dagen D började med sol och bad på vårt toppenfina hotell, Viva Bahia. Kan varmt rekommendera hotellet. Toppenbra för barn med flera pooler, piratskepp, lekpark mm. Ville man slippa plaskande barn fanns det ett barnförbjudet poolområde med jacuzzi och stora solsängar. Superlyxigt!

Efter lunch kom Linda och fixade hår och make up. Jättetrevlig tjej och jag blev supernöjd. Dock får man räkna med att värmen och blåsten på Mallis gör att frisyr och make inte sitter lika fint efter ett par timmar i sol och vind.
    Klockan fem tog jag och min blivande man taxi till Alcanda golf resort för att träffa prästen och "samtala". Våra föräldrar och barn skulle komma efter lite senare. Kändes pirrigt och högtidligt med samtal men prästen var jättetrevlig och det var som att sitta och prata med vem som helst. Charlotte från Mallorcabröllop hade ordnat jättefin bukett och strött ut rosenblad i trädgården där vigsel skulle hållas. Barnen skulle också få kasta rosenblad när vigseln var klar. Blommorna påverkas också av värmen så min mans knapphålsblomma såg något vissen ut, så den fick jag göra om så gott jag kunde. (Den blev faktiskt bättre under vigseln då vår 4-åring kastade sig om halsen på sin pappa och bröt av en av rosorna!).
    Vigselplatsen var jättefin. En liten avskild trädgård vid golfrestaurangen med utsikt över havet. Charlotte hade ställt fram stolar och strött ut blomblad. Vi hade en jätteduktig gitarrist som spelade före, under och efter vigseln. Prästen var jättebra, vi fick ta ett litet avbrott då vår 4-åring var lite ledsen (hade ju saknat mamma och pappa) men sittande på sin pappas arm kunde vi avsluta det hela och sen när det var dags att hurra och kasta blomblad var det bara glada miner från vår lille kille!
    Efter vigseln fick vi champagne och olika små tapas. Gitarristen underhöll "våra gäster" medan vi gick och blev fotade av vår fotograf. Hon var jätteduktig och vi tog en hel del roliga kort på golfbanan.
    Middagen hade vi utomhus på golfrestaurangen. De hade dukat ett jättefint bord med bedårande utsikt över nejden/havet. Det var nästan inga gäster där så det kändes verkligen som vi fick ha vår egen bröllopsfest! Min pappa höll jättefina tal och det blev många skratt och tårar. Maten var vi jättenöjda med. Vi hade även via Charlotte beställt en bröllopstårta och den var jättefin - att se på. Men jag hade mina föraningar om att den inte skulle smaka som tårtor gör här hemma och tyvärr, den var lite torr och alldeles för söt för min smak. Men fin!!  
    Jag hade ju tagit med mig Kina-lyktor som vi skulle tända på kvällen, men tyvärr blåste det för mycket. De är ganska känsliga för vind och vi gjorde ett nytt försök på stranden vid hotellet, men det blåste på tok för mycket. Vi får prova en kväll här hemma istället.
    Vi var sååå nöjda med vår bröllopsdag och ni som har er dag framför er - det kommer bli fantastiskt!
    Ska försöka lägga ut en bild från vår underbara dag!
    Kram till er alla! 

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia