Inlägg från: Mallis12 |Visa alla inlägg
  • Mallis12

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag kommer gifta mig 1/8 iår, lite i hemlighet, mamma och svärmor vet men jag och min sambo reser själva bara vi två och samtidigt gifta oss :)
    Tänkte först stort bröllop hemma men med tre småbarn och allt annat så kändes det bara för mycket, bättre att kanske förnya löften med stor fest om tio år eller så ;)

Vi ska gifta oss inne i Palma, vet ni någon fin florist i närheten av kyrkan?
    Vill ha ljusrosa och vita rosor, eller kan man skicka med bildförslag till kyrkan för de kan ju hjälpa en att fixa :) 

• Mallis12

Förlåt för alla felstavningar, trött!

• Mallis12

Vi fick bekräftelse efter några dagar så ja hoppas inte det blivit något fel med betalningen!

• Mallis12

Vitvå2011: Vi ska bo på ett hotell som är ligger med gångavstånd till kyrkan, vi är inte så mycket för att bada i havet så vi vill hellre ha pool och ändå bo billigt. Vi har bokat flyg och hotell för sig. Våra barn är så små så vi känner att vi hellre åker själva och få vila upp oss lite samtidigt ;) Vi kommer till Mallorca den 30:e och gifter oss klockan två på onsdagen :) Fick precis hem min klänning från Kina, passade perfekt! Fast vågar inte lägga upp bild för jag är rädd att någon ska känna igen om någon släkting råkar sig in här, man vet ju aldrig, haha!

• Mallis12

Väldigt vad kompakt den texten blev!

• Mallis12

Jag har startat en hemlig blogg för att vänner och släkter ska kunna gå in där och läsa allt, kommer ha fri tillgång till internet på hotellet så jag tänker uppdatera bloggen när vi är på mallorca hade jag tänkt och på kvällen då vi gift oss tänkte jag uppdatera på facebook något liknande med, "kolla in denna fräcka blogg" ;)

• Mallis12

Vill också veta florister i Palma men verkar svårt att fixa, vi åker dit två dagar innan vi ska gifta oss så jag bokar bukett via Svenska kyrkan, vågar inte chansa på att jag hittar något ställe.

• Mallis12
    vitvå2011 skrev 2012-07-11 08:18:15 följande:
    Nu har jag köpt klänning men får den på måndag. Ringarna hämtade. Om tre veckor så är det den stora dagen..

Nu känns allt såååå bra.

Någon som vet att det finns blomaffärer att fixa bukett i utan att ha beställt i Palma???
    Får man fråga hur ringen ser ut? :)
    Min blivande vill inte ha någon vigselring, han tycker det räcker med förlovningsringen. Har försökt övertala honom för jag är rädd att han kommer ångra sig, man har ju den hela livet! men nu är det nog ändå försent att beställa! 
  • Mallis12

Vilka vackra ringar, din förlovningsring och vigselring kommer passa fint ihop Skrattande

Lyckades övertala min blivande att också skaffa ring! Eller övertala och övertala, han kom väl på att det hade varit trevlit med en liknande vigselring som min. Våra förlovningsringar är "vanliga" släta guldringar i rött så det kommer väl inte matcha lika bra som dina men sambon kommer nog bara bära vigselringen och jag båda mina. Kanske blir det att jag bär både hans och min vigselring annars, han är lite rädd för att den ska gå sönder på hans jobb och våra fingrar skiljer inte så mycket, men det blir säkert bra tillslut! Man kommer ha ringarna resten av livet! Sitta där som gamlingar bland våra barnbarn och våra ringar Flört

Bloggen är precis startad, tänkte ha den att länka till när vi gift oss, så att alla kan läsa, slipper man berätta samma berättelse om och om igen för alla här hemma som missar allt, haha!  DemonSolig

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia