• Guanaca

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

På till Hallbergs igen nu. Hoppas hoppas att "vardagspersonalen" kan ge oss ett bättre pris. Vet inte om vi kan lämna dem till nån annan butik där vi inte köpt dem. Titan verkar ju ingen i Sverige jobba med så de måste ju ändå skickacka dem till Polen. Tycker generellt att vi fått bra service på Hallbergs men nu i helgen var de totalt okunniga och de tyckte även att vi betalat väldigt lite för ringarna (trodde de att jag ljög eller när jag sa att vi köpt dem för 1200?!)så jag sa bara att jag skulle komma tillbaka med kvittot Vore ju helt sjukt om vi skulle betala mer för ändringar än för ringarna!

• Guanaca

Fina skor Sanna! Skönt att veta att de är bekväma etc. Jag hade velat haft mina älsklingsskor men har dansat loss i dem de senaste två åren (hmm ja senaste året har det inte blivit så mycket dans i och för sig! ) så de är lite slitna och det kändes inte riktigt bra för detta tillfälle! Men det blir nog de svarta/bronsfärgade skorna köpte på Deichmaonn i våras, om jag nu inte hittar de högklackade sandaletterna idag och fullkomligt älskar dem, då kan jag nog inte motstå att spräcka budgeten! Ska försöka hinna förbi Dmann också.

• Guanaca

Tycker båda varianterna på fin frisyr var fina, men röstar nog på den där luggen "sitter fast" med blomman. Ser lite mer ut som en uppsättning om du förstår vad jag menar Sminkningen ser jättefin ut! Jag ska gå på stan snart och ragga lite sminktips på Åhléns, främst ögonskuggor då. Sen beställer jag från Elf, ev om jag köper nåt från viva la diva, de hade billiga ögonskuggor tänkte kolla om de kan ge bra tips!

• Guanaca

Ha! 375 kr och ringarna är klara om 2 veckor!

• Guanaca

Åh nu måste jag hem och kolla på Youtube! Hittade ett par frisyrer som jag gillade tack vare era länkar!

• Guanaca

">

Jag hade tänkt mig något liknande denna! Frisyren min frisör visade mig var ungefär så fast lite enklare. Hon sa att jag skulle tupera för att få upp volym, men jag lyckas aldrig med det. Så denna var ju fifiig när man gör "snurrar" av håret och fäster dem, det ska jag testa. Videon är på spanska så nu får ni öva lite innan ni kommer till Mallorca

Undrar om jag ska ta och investera i en locktång?! Har bara plattång och brukar göra lockar med den, men de håller aldrig mer än en halvtimme Locktång verkar lite enklare och har för mig att de lockarna håller bättre. Oj oj ännu mera pengar!

Annelie, vi gifter oss om ca 6 veckor Börjar äntligen kännas som att det snart är dags!

• Guanaca
    Mallis12/EM88, åhh vad fin bild! Grattis än en gång! Är ni tillbaka hemma nu? Hoppas ni haft det alldeles alldeles underbart

MelT, ja kan tänka mig att alla lockar kommer att blåsa ur Hoppas att man lyckas fånga några av dem på bild iallafall. Får väl ta några foton på hotellet innan vi åker dit till den blåsiga stranden...

Jag började fundera på vad mannen ska göra medans jag fixar mig i ordning den stora dagen!?? Jag lär ju börja direkt efter (den tidiga) frukosten och hålla på i 2-3 timmar. Jag får väl skicka honom att hämta buketten kanske. Annars ska han ju bara klä på sig och det lär väl inte ta mer än 10 minuter Männen har det lätt de!
  • Guanaca

Annelie643, javisst var den frisyren fin!? Verkar inte vara så jättesvår heller, hoppas att jag klarar den. Jag har dock lugg så hoppas att den ser lika fin ut iallafall. Jag gillade att det inte var någon tupering för jag lyckas aldrig med det. Hoppas du får ordning på din tupering Sanna! Visst är det svårt?

Jag beställde en locktång igår kväll. Skulle ändå beställa en ny plattång, använder det ofta och den jag har är utsliten.. Hittade en liten "CeraWand Ceramic Curling Iron Mini" hette den, kostade bara 199 kr på lyko.se
    Den verkar smidig, tänkte att det nog är enklare att göra lockar i uppsättningen med den än med plattången, och om man går på fest kan den få plats i handväskan så man kan bättra på lockarna he he... fast kanske inte på bröllopsdagen på stranden, kan ju bli lite svårt

• Guanaca
    Mallisbröllop, underbar bild! Vad kul att ni valt ut alla bilder nu, kommer bli som julafton när ni får alal pappersfotona hi hi

Annelie; vad roligt att din kompis kommer dit! Skönt att få hjälp med håret

Lufthamn, jag har haft en Ga.ma plattång och har beställt en ny. Har hört att GHD är bra, men har alltid varit nöjd med Ga.ma och min frisör rekommenderar dem också så kör vidare med samma märke
    Angående planeringen så har jag nog fått det mesta som jag vill. Han vill helst ha det så enkelt som möjligt, han ville ju egentligen bara ha den borgerliga vigseln och inget mer men sen höll jag på att bryta ihop - ville verkligen fira vår kärlek på ett lite pampigare sätt än i ett konferensrum i kommunhuset Så jag fick igenom att vi skulle ha den kyrkliga välsignelseceremonin på Mallorca dit vi ändå skulle åka på bröllopsresa. Och sen blev han riktigt nöjd med det han också Fotograf och kläder mm har jag fixat och jag gav förslag på hans kläder som han godkände och han valde såklart ut och provade dem själv så jag är ingen diktator ha ha Hotellet hittade jag också och visade för honom, han älskade det! Han ansvarar för att boka hyrbil och han hade en idé om att vi skulle en cab för att riktigt lyxa till det men tyvärr blir det lite för dyrt... Mer än så har vi inte planerat. Om jag börjar prata om fler planer så bromsar han mig, vi ska försöka vara lite spontana när vi väl är där (tex var vi ska äta middag på bröllopsdagens kväll etc) Det är ju bara vi två som är där (och som vet om att det är bröllop) så vi tar nog dagen som kommer och firar lite vid olika tillfällen hela veckan...

Sanna, vad typiskt med vikten ock klänningen Men det är säkert mest för att du är uppsvullen nu, prova igen nästa vecka så ska du se att det funkar Själv går jag ner i vikt så fort jag blir stressad (både positiv elelr negativ stress) så jag hoppas att jag tappar ett par kg i samband med förberedelserna Är ju dock inte bra för övriga kroppen eller psyket att stressa så måste hitta en balans där - stressa tillräckligt för att gå ner i vikt men inte för mycket så att jag börjar må dåligt
  • Guanaca

Nu har jag varit på Åhlens och frågat om lite tips angående ögonskuggor. Fick en snabb sminkning med skuggor mm från Makeup Store. Ett par användbara tips blev det (hur man fyller i ögonbrynen tex) men annars var det nog inte så mycket om vilka färger jag skulle passa i utan mer de färgerna som de brukade använda till bröllopssminkningar. Ögonen blev ok, men insåg iallafall att jag tagit helt rätt beslut att sminka mig själv. Färgerna som hen (trodde aldrig jag skulle använda det ordet men vet faktiskt inte vad jag annars ska kalla makeup artisten som sminkade mig!!!  Min kompis var helt chockad att jag var så kolugn när det var en MAN som inte ens försökte förställa rösten men hade både nagellack och eyeliner och hela kitet ) använde på rouget och läppstiftet kändes helt fel... Färgerna på ögonskuggorna var iallafall ljust rosa, ljust ljust gul/guld och en mörk brungrå och det var som sagt ok, men vill nog ha lite mer bronze och kanske en starkare rosa, denna syntes inte alls...
    Jag ska kolla på lite fler videor på Youtube och sen beställa lite smink...

Annelie, vi åker nu om 5 veckor så lite innan dig! Den 17:e är det dags! Hjärta

Börjar oroa mig lite för mannens kläder... Alla ser ju så tjusiga ut i kostym etc och han kommer ha svarta jeans och en vit skjorta. Men han är ju så klart snyggast i världen ändå, men man kan ju inte låta bli att jämföra lite när man ser alla andra brudgummar i urtjusiga kläder

Morgongåva ser jag som en lite gammaldags tradition som bottnar i att kvinnan inte fick äga något själv när hon gifte sig utan allt hon ägde blev hennes makes egendom - förutom morgongåvan hon fick, det var hennes säkerhet. Så jag har inte tänkt att vi ska ge varandra något, han får ju mig och jag honom Vi har spenderat alla pengar på resorna och vigseln och förberedelser så det blir nog ingen present förrän till julen iallafall! Och han tjatar på mig hela tiden att vi inte ska shoppa någonting alls på Mallorca (eller i Dublin dit vi åker veckan efter) men hallå, jag är ju en shopaholic!! Förvånad Nåt litet måste jag ju köpa, så kanske han får ett ölglas eller nyckelring som souvernir från Mallorca iallafall hi hi

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia