• Guanaca

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Grattis Vitvå2011! Vilken vacker bild! Suverän bakgrund, är det i Alcanada?!

• Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-08-12 22:10:23 följande:
    det är så roligt att vi hållt denna tråden vid liv och få följa alla er härliga brudar mot eran resa och få ta del utav era berättelser.
    Kommer sakna er alla när vi är "klara och gifta" och tråden antagligen kommer att dö ut...
  • Guanaca

Var kan man köpa en sån där "kostym-påse-väska"? Att hänga bröllopskläderna i och ta med som handbagage på flyget... Billig ska den helst vara också

• Guanaca

Jag vågar inte checka in bröllopskläderna! Vore typiskt om väskan blir försenad eller kommer bort... Kände en kille som skulle vara best man på ett bröllop i Rom, han hade fått skräddarsydd kostym och allt. Han packade ner kläderna i resväskan som så klart  kom bort! Väskan dök upp på hotellet några dagar efter bröllopet. Så han fick stå där i kyrkan med jeans och rutig skjorta som han rest i
    Å andra sidan kommer jag att checka in alla andra saker som jag behöver för att fixa mig, tex smink, plattång, shampoo+andra hårprodukter etc... Men kläderna känns ju ändå viktigast.
    Blir ju lite jobbigt kanske med två barn plus handbagage... Men en "garderobspåse" kanske inte blir så bökigt, om ni försöker minimera resten av handbagaget… tex om barnen kan ha varsin ryggsäck med sina leksaker/pyssel/matsäck etc i och ni bara har klädpåsen samt en liten väska för pass och biljetter, plånbok etc? Barnvagn måste man checka in direkt numera har jag hört, dvs man får inte ta den till gaten. I alla fall var det så när en kompis flög nyligen från Arlanda. Däremot när hon flög tillbaka (från Grekland) så fick hon gå ut med barnvagnen ända till planet och där fälla ihop den för att de skulle lägga in den i bagageutrymmet.
    Men jag kanske är för optimistisk, reser ju utan barn

Tack för tipset om IKEA, måste kolla upp den!

• Guanaca

De på IKEA var bara klädöverdrag (för att skydda mot damm etc) så kanske är lite svår att bära, jag skulle vilja de som är som en väska - man viker ihop den på mitten och så finns det handtag att bära i. Får googla lite! Men IKEAs var ju billiga iallafall

• Guanaca

Oftast är det ok att ha kamera/dator OCH en väska med sig som handbagage (om man inte flyger med Ryanair förstås!) Jag ska nog stoppa ner kameraväskan i sambons ryggsäck (hehe) och så kan jag bära klädpåsen Han har lovat att hjälpa mig bära min resväska eftersom jag ska fixa naglarna och inte vill riskera dem Vilken tur att jag har en gentleman!

• Guanaca

Får man något mer mail från kyrkan när det närmar sig? Har tex inte fått info från kyrkan om den exakta adressen för vigselplatsen/att samtalet äger rum på restaurangen... Det har jag ju fått reda på här! Måste kolla igenom mailen idag och se om de skickat den infon, men tror inte det

• Guanaca

Men räknar kyrkan med att alla hänger på Bröllopstorget liksom? Hade jag inte hittat denna tråden hade jag ju inte haft en aning om exakt var vigselplatsen är eller var samtalet med prästen hålls. Då hade jag ju frågat såklart, men tycker att de borde ge den informationen- den exakta adressen på vigselplatsen... Obestämd

Jag fick mitt smink igår och var bara tvungen att öva lite igår kväll... Får väl se hur det blir, om jag lyckas få till någon snygg bröllopsmakeup

Har blivit inspirerad av denna video:
    ">

Dock märkte jag att den mörka ögonskuggan jag köpte nog var lite för mörk... men den guldiga jag köpte älskar jag, så snygg! 
    Samma tjej har även en annan video för "beach wedding" Den makeupen var lite mörkare och sotigare, väldigt snygg men den skulle jag nog hellre ha en festkväll än på bröllopsdagen.

Hur går era förberedelser Sanna87 och Annelie643? Jag måste verkligen sätta igång nu, känns som om jag bara skjuter upp allting. Måste öva på frisyren i helgen.

Idag är det exakt en månad kvar för vår del! Åhh vad jag längtar till Mallorca!

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia