Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
Åh vad bra med klänningen! Och skönt att din blivande också kommer ha jeans Jag ska hem och skriva listor te nu och försöka vara effektiv i helgen!
Åh vad bra med klänningen! Och skönt att din blivande också kommer ha jeans Jag ska hem och skriva listor te nu och försöka vara effektiv i helgen!
Sanna och Annelie, säger som Mallisbröllop att det nog inte blir mörkt förrän framåt nio-tiden (har varit i södra Spanien och där blev det väl mörkt ca åtta-nio har jag för mig).
Jag tror inte att det blir så pass kallt att man behöver kofta vid 18-tiden på kvällen. Deras nätter är ju varma, helt annat än vårt svenska klimat (kanske dock lite svalare den 1 oktober för er Annelie...) Jag är snarare orolig att det ska bli FÖR varmt så att man svettas under ceremonin... Men det är klart, lika varmt som i Turkiet blir det väl inte (var där i slutet av augusti förra året och då var de 41 grader!)
Jag har övat mig på sminkningen idag igen! Tror jag ger upp... Blir ju inte alls så snyggt som på videon (kanske för att jag inte har alla 1000 produkter, även om min order från ELF tvingade mig att omorgansera i badrummet så är det ialalfall inte tillräckligt!) Ska försöka att göra den så neutral som möjligt, gick bättre denna gång iallafall, jag har lärt mig hantera mineralskuggorna (blöt pensel och pyttelite skugga). Jag gick sen ut på altanen och fotade mig själv med och utan blixt, för att se om underlagskrämen med SPF15 får mig att se vit ut. Inga problem, så den kan nog användas på dagen D!
Mannen tyckte jag var jobbig, han blev stressad av allt mitt sminkande ha ha, stackarn...
Håret tror jag att jag gör som du Annelie, bara lockar det lite och nåt hårspänne, annars kommer jag att spendera halva natten och dagen med att försöka sätta upp det. Vill ju njuta av Dagen och inte bli stressad över håret/sminkningen. Så ska försöka hålla det enkelt och inte börja med för mycket nya idéer!
Tvättade min klänning idag, för hand. Måste prova den igen imorgon och hoppas verkligen att den passar (det stod i den att den krymper 3%!!!) Imorse provade jag klänningen med skorna jag köpte i våras och det var jättesnyggt, så ska inte köpa några vita sandaler. Måste hålla i slantarna nu
Mallisbröllop, vad kul att albumet är klart Du får återuppleva det genom dina bilder och sen genom oss när vi rapporterar hi hi
Tror att jag lagt upp en bild på mina skor här tidigare (svart spets på bronsfärgat) eller så var det de vita sandalerna som jag var sugen på... Har iallafall lagt upp en bild i denna tråd också: www.brollopstorget.se/Forum-1-74/m4201631.html
Eftersom mannen kommer ha svarta jeans och svarta skor tror jag det blir bra med mina svarta skor också Är lite orolig för hur det ska gå med klacken bara, det verkar ju vara gräs/stenigt att döma av bilderna på Svenska Kyrkan. Bara det inte är så mjukt att klackarna sjunker ner...
Självklart tipsar jag om restaurant Annelie (hoppas jag hinner skriva här när jag kommit hem men innan du åker!)
Har du varit där förut eller är du som jag som tittat på foton av de gamla byggnaderna, kyrktornen och stadsmuren och tycker det ser vansinnigt romantiskt ut?