• Guanaca

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Nu har jag hunnit läsa igenom tråden också, TACK för era gratualationer!

Men usch vad typiskt Lufthamn! Hoppas hoppas att ni kryar på er snabbt! Jag blev också lite sjuk några dagar innan, var tvungen att gå hem från jobbet med ont i halsen och kändes som om jag skulle få feber (halva kontoret hade suttit och hostat och nysit i en vecka så jag bara väntade på min tur). Sen sov och sov och sov jag och blev faktiskt frisk tills vi åkte, var bara lite täppt. Eller så var det kanske bara resfeber jag lidit av? Mannen var dock lite förkyld och hade ont i halsen när vi var där

Annelie, om du känner att det skulle bli bättre om du klipper dig så gör det!!! Jag ångrar ju som sagt lite att jag inte bara lämnade håret att självtorka så att det blev självlockigt.. Så om du inte tror att det skulle bli bra med uppsättning etc så klipp page! Det låter ju jättefint så som du beskriver det!

Kul att ni andra fått era foton! Vår fotograf sa att

• Guanaca

Hoppsan....
    Hon sa att det skulle ta ca en månad innan vi får alla bilderna, då hon hade så mycket jobb just nu. Men har sett en förhandsvisning av 3 st foton som hon la upp på sin Facebook samma kväll, superfina! Ska se om jag lyckas ladda upp dem här så ni får se

• Guanaca

Här är de bilderna vi fått se... Tagna av fotografen Yolanda Talavera.

• Guanaca

Annelie, nu har du väl åkt men om ni har bättre Wifi på ert hotell än vad vi hade så kanske du kikar in Alla restaurangen jag tipsade om ligger i gamla stan, det var där vi bodde. Ja förutom mirador de victoria då, den lågju några km utanför. Buketten kostade 35 euro, var orkidéer som gjorde det dyrare. Blomsterbutiken hette art i flor och ligger i gamla stan den också.

• Guanaca

Sanna, ja väskan kom fram på lördagskvällen. Glömde skriva det Tack MelT Ja det var skoj att få kort från lite olika ställen fast att traska så långt ut med stranden hade jag helst sluppit fotografen var lite ostrukturerad och vi fick komma med idéer själva för hon hade inte så jättemånga... Men annars var hon nog rätt bra!

• Guanaca

Grattis i efterskott lufthamn!!! Hoppas ni var friska och allt blev underbart på er bröllopsdag!

• Guanaca

Ja, prästen möter upp på la terraza! Hoppas verkligen att vädrets makter är med er imorgon! Såg på vädret på tv igår att det var åska och tornados på Mallorca! Vi är på Irland just nu, här har det varit iskallt och storm och regn. Idag blev det dock lite varmare. Sjuk blev jag också, och önskade att vi stannat på Mallorca en vecka till istället Perfekt med blommorna Annelie! Blir nästan lite avundsjuk önskar att jag hade fått mina gerbera

• Guanaca

STORT GRATTIS till dig och din man Lufthamn!!! Härligt att er dag blev så lyckad trots regnet Så roligt att läsa om ert "stora" bröllop, låter sagolikt med hotellet och allt de serverade Nu måste jag kika på bilderna!!!! Låter superromantiskt med vigsel under markiser på terrassen regnade det då? Så mysigt med smattrande regn mot markiser tycker jag Grattis återigen!!!

• Guanaca

Wow wow wow! Vad sagolikt vackert!

• Guanaca

Stort grattis Annelie!!! Glömde skriva på rätt dag, flög hem den dagen o var sjuk Hoppas ni fick bra väder o en perfekt bröllopsdag!!!

• Guanaca

Åh grattis än en gång! Så vackra ni var allihop Javisst var platsen i Alcanada fin!?! Längtar efter våra bilder Hade ni fotograf?

• Guanaca

Vad skönt, då har ni redan alla era bilder Annelie Längtar så efter att få se alla fotografens bilder, har ju bara fått se 3 st än så länge. Håller med om att tråden o alla ni varit ett suveränt sällskap på vägen mot Mallorca-bröllopet Känns nästan lite sorgligt att det är över nu och vi inte kommer "träffas" här längre

• Guanaca

Ca en månad, så det är om 10 dagar Den underbara veckan på Mallorca, och bröllopet, börjar kännas som en dröm nu när man är tillbaka i den grå vardagen... Längtar efter bilderna och hoppas att jag o mannen kan planera in en liten fest (eller kaffe o tårta snarare) för närmsta släkten snart.

• Guanaca

Och vi har inte fått bilderna från vår fotograf än heller Den utlovade månaden har snart blivit två!!!! Grrr...

• Guanaca

Hej Lotjen!! Ett par nostalgiska av oss är nog här o läser ibland! Vi fick oxå en tid klockan 13 vilket inte var optimalt. Blommor levereras inte förrän ca kl 12 till blomsteraffärerna från palma så vi fick inte det vi ville ha utan fick ta vad som fanns. Vilken veckodag gifter ni er och när kommer ni dit? Vi gifte oss på måndagen och kom dit 1,5 dag innan, lördag eftermiddag. Blomsteraffärerna var inte öppna varken lördag eller söndag så vi hade ingen möjlighet att beställa blommor på förhand. Om ni är där flera dagar innan vigseln så gå till en butik o beställ i god tid! Annars skulle jag råda er att maila/ringa eller be hotellet hjälpa er beställa blommorna. Om ni inte bokar via kyrkan förstås Efter vår vigsel fotograferades vi o sen åkte vi tillbaka till hotellet (vi bodde på Ca'n Pere i Alcudia, alltså i byn 2km inåt landet och nte i Port ed'Alcudia som ligger vid stranden) och fick en privat bröllopslunch fastän restaurangen egentligen var stängd det blev perfekt för oss! Sen gick vi ut och åt paella på kvällen på en av restaurangerna på det lilla torget. Hade tänkt att man skulle kunna ha picknick efter vigseln men eftersom vi var helt själva var det för krångligt med förberedelser, men kanske kan funka för er om ni är några fler? Lycka till o hoppas att ni får en underbar vigsel o vistelse på den vackra ön! Längtar tillbaka

• Guanaca

Härligt att ni fått bilderna MelT! Men hur lång tid tog det? Jag får inte ens svar på mail från vår fotograf nu. Har sett på hennes Facebooksida att hon har erbjudande på julfotograferingar typ, så hon har säkert mycket jobb nu om alla vill foto sina barn för att ge bort i julklapp. Tycker att hon väl borde avsluta sina pågående jobb först Ser inte ut som om vi kommer hinna beställa några bröllopsbilder till jul :@

• Guanaca

Hej Nygift! Har du också gift dig på Mallorca? Vi hade inte Johanna som fotograf utan en spansk tjej som hette yolanda talavera. Hon tar lika lång tid på sig hon Hon sa att vi skulle få bilderna efter ca 4 veckor. Nu har det gått exakt TVÅ månader. Hon verkar också ha slutat svara på mail nu. De gör ju inte direkt bra reklam för sig själva! Kommer inte rekommendera denna fotograf till nån! suck!

• Guanaca

Jippi! Nu har vi fått våra bilder! Vi fick alla bilder, så slapp välja ut några och vänta ännu längre. Totalt 197 st för 250 euro, var ett ganska bra erbjudande! De flesta bilderna var jättefina, men en del tycker jag kunde varit bättre... Men men är nöjd över lag iallafall

• Guanaca

Hoppas alla fått sina bilder nu! Jag har börjat fixa lite med en fotobok, men det tar ju sån tid att välja ut bilderna får se om jag hinner beställa så att den kommer innan jul. Kul att ni kanske åker tillbaka Sanna Jag drömmer om att åka tillbaka o fira ettårsdagen dagen där men vi får se hur det blir... Någon mer som har planer på det?

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia