• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Skönt med lite sommarvärme äntligen, man får passa på att njuta nu, hihi... igår och idag har jag legat i solen i min nyinköpta bikini för att få försöka få en lite snyggare bränna, vi får väl se till veckan om det hjälp något...
    Denna helgen börjar min nedräkning lite till vi ska åka. Jobbar hästpass i helgen, sedan är jag ledig heeela nästa vecka, och efter det är det bara sex jobbdagar kvar för mig innan jag går på semester den 24 augusti, passade på att ta några dagar innan vi åker och några när vi kommit hem...

Hur är det med alla brudar som är gifta nu, hur känns det att vara gift??

• Sanna87
    Mallisbröllop - Ja, nu är det nog jag som står på tur, känns lite overkligt. Jag har fått andningsproblem p.g.a. all stress av jobb och inför resa och bröllop, haha, så nerverna fattas ju inte iallafall.
    Åhh, vad spännande med bilderna. lite glömsk just nu men vad hade ni för fotograf??
    Fin vän du har, vad härligt att ha sådan relation trots 100 mil emellan, då är det riktig vänskap Skrattande
    Haha, joo, klart livet rulla väl vidare som förrut, största skillnade blir väl att man ska lära sig att skriva ett nytt namn efternamn dem gånger man gör det, haha.. Tungan ute

Guanaca - usch, vad trist med ringarna. Det låter ju väldigt väldigt dyrt för ny gravering. Hoppas verkligen att det löser sig för er och att det var någon som hade noll koll.
    Jag kikade på guldfynds hemsida vad det skulle kosta att gravera och där stod det 250 kr, så jag hade tänkt någonting sådant för att gravera in nya datumet i mannens ring. Tänkte åka in i veckan och höra och hoppas dem kan fixa det innan vi åker... sent ute som vanligt.
  • Sanna87
    Guanaca -  haha, jaa. Vet inte om det beror på just bröllopet i sig kanske. Jag kan inte riktigt djupandas, luften kommer inte riktigt ner i lungorna, den stannar halvvägs liksom. Har haft det innan och har det berott på stress, så det är väl troligt att det gör det denna gången med. Haha, men nu är jag ledig heeela veckan lång, sedan är det förhoppningsvis bara 3 arbetspass kvar tills jag går på semester inför resan Skrattande

Tror du inte flipflopsen finns i webshopen då? Dem var verkligen fina.
    Jag har inte köpt några skor och kommer nog inte köpa några nya heller. Det blir nog att jag använder mina pumps jag sedan tidgare. Jag vet att dem passar, att jag kan gå i dem och att jag inte får skoskav av dem. En grej mindre att stressa över, haha...

• Sanna87

Guanaca - är det för att titan är hårdare att gravera i då eller?? Hoppas att dem räknade fel bara så det löser sig. Eller att ni kan skicka dem direkt till tillverkaren och få ett bättre pris.

• Sanna87

Har samma erfarenet av guldfynd här hemma, vi var inne flera gånger när vi tittade på vigselring till mig. Vi stod och tittade på ringar och typ väntade på att få hjälp, till slut sa vi högt till varandra "vi går för här får man ju ingen hjälp", haha, men ingen reaktion iallafall. Sen gick vi dit en gång till för att se om vi fick bättre hjälp då, men icke, vi stod och kikade, och det stod en tjej i kassan och en annan som plockade lite ute i butiken. Tjejen i kassan höll på att hjälpa en kund och behövde hjälp utav troligtvis chefen, hon som stod ute i butiken och plockade. Vet ni vad hon svarade tjejen i kassan när hon bad om hjälp, "Jaha, men ni får vänta tills jag är klar här!"
    Jag och sambon utbytte blickar och gick bestämt där ifrån.

• Sanna87
    Guanaca - jo, det känns som ett bra alternativ för mig med dem skorna, har provat dem med klänningen med och det blir perfekt längd på klänning med dem skorna, ännu en anledning, haha...

Hoppas du hittar några skor du gillar =) och hoppas det går bra med ringarna..

Hmm, själv har lite frisyrproblem just nu, vet inte hur jag ska ha det. Säg gärna vad ni tycker. Testade att provsminka idag med, och det ska nog bli bra till slut, men det får nog bli till å lägga eyeliner en gång varje kväll innan man tvättar ansiktet, då kan det nog bli bra. Grunden kan man ju så dem produkterna sparar jag på, det känns som det behöver man inte öva på..
  • Sanna87
    Luggen uppsatt med blommorna på vänster sida. + om det blåser då håret stannar på plats...

Eller såhär, - om det blåser då håret inte kommer ligga på plats... hmm, vilka i-lands problem...

Säg gärna vad ni tycker.. har ju inte ngn annan man kan fråga direkt Skrattande
  • Sanna87
    Guanaca - men guu så bra att ni fick ihop det med ringarna, det vart ju en väldig skillnad på pris det där.. så skönt för er...
    tack för respons på frisyr.

Annelie - det är två blomspännen som jag köpte på hm för 30:- dem hade jättemånga fina blommor att välja mellan. Tråkigt att du inte får till det med löshåret.. nu såhär i bröllopstider kan jag sakna det långa håret, finns ju inte så mkt jag kan göra med mitt korta, men för övrigt stormtrivs jag ju med det korta... tack för respons på frisyrerna.

Hur har du tänkt ha håret??
  • Sanna87
    Annelie - det finns ju sådana där små gummiband, genomskinliga eller med massor av andra färger, då kanske man kan hitta en färg som smälter in bra i håret, sen blir det nog jättefint att täcka dem med flera små blommor eller nån större. Skrattande

Måste ju bara tipsa om en film på youtube med en jättefin frisyr som jag själv hade tänkt ha innan jag klippte mig.

• Sanna87

Vad roligt tjejer med alla frisyrer, ni har verkligen hittat jättefina frisyrer allihopa Skrattande

Tack alla för eran hjälp utav min frisyr. Nu blir det till att försöka få till tupperingen bara, vilket är det svåraste tycker jag, haha..

Mel T skrev 2012-08-08 20:11:15 följande:
    Det blåste jättemycket när vi gifte oss i Alcanada. Mina lockar som jag gjort blåste snabbt ut. Trots mkt hårspray och saltvattenspray....
    Synd, men det är väl så nära sjön, men det känns som att valet av min frisyr underlättade en del, hihi.. Tungan ute

Mallisbröllop - åhh, vad roligt attt ni fått alla bilderna nu. Är ni nöjda?

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia