• Guanaca

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hittade en karta på nätet där man kunde klicka sig fram för att mäta avståndet. Det blev nästan 80 km! men det var genom bergen. Ska klicka mig fram på vägen till palma också, även om det är lika långt så är det större rakare vägar så går nog fortare. Klänningen från Nelly fanns inte. Vilken skit, fick ett mail efter flera dagar att det var nåt fel på lagersaldot. Hoppas de skickar tillbaka mina pengar bara, betalade ju med kort. Har dock sett en jättefin på hm nu, kort också. Ska försöka länka sen när jag inte skriver på mobilen. Ska maila de svenska taxichauffören och se vad de säger. Ska kolla med hotellet också. Men börjar fundera på om vi kanske borde tagit Palma istället

• Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-04-16 16:30:00 följande:

Guanaca - vart lite nyfiken så jag kikade på google maps och det är ju mycket närmre till palma egentligen från soller. Ungefär 30 km räknar dem. Och till alcanada räknar dem ungefär 67 km. Men det som är bra med google maps är ju att dem anger flera alternativa vägar.

Wow!
    Tack, Google Maps hade jag inte ens en tanke på Flört Enligt den vägbeskrivningen tar det ju bara dryga timmen.
    Vi är nu lite inne på att bo en natt på nåt hotell i Alcanada m omnejd så att vi kan äta en god middag och fira med champagne där. Får se hur det blir!

Vi var och hämtade ringarna idag! Nu börjar det bli verklligt! Min klänning från Bubbleroom i strl S har kommit men hann inte hämta den idag, så får bli imorrn. Hoppas verkligen att den sitter bra, för nu har jag inte så mycket tid kvar! Den jag funderar på från HM är denna:
    http://www.hm.com/se/product/99326?article=99326-B&variant=036
    men nu tyckte jag inte den var lika snygg som när jag såg den imorse.
    En annan variant är denna från MQ http://www.mq.se/shoponline/#http%3A//www.mq.se/estore-Mqestore/modules/pageableRelatedArticleList/prevValue/14/art_id/108904/catname/Klanningar/cat_id/153/sortByField/activation_date/sortOrder/desc

Funderar på rosa (åt det cerisa hållet) skor! Vill ha mitt favoritrosa nagellack och cerise/rosa gerberor. Men skulle det bli alltför mycket med rosa skor? Hittar en massa snygga skor, både pumps och kilklackssandaler men de är för höga! Vill inte ha 10-11 cm höga klackar Har sett rosa skor med lägre kilklack men då är det ingen öppen tå... Svårt att hitta exakt det man vill ha!

Börjar bli STRESSAD hi hi, tiden rinner iväg, och så ska man JOBBA också hmmm hur ska man hinna då med allt man vill göra.
    Och undrar hur vädret kommer att vara? Verkar som att det bara är 15 grader nu och upp mot 19 nästa vecka. Blir nog inte så mycket sol o bad, och jag bör nog investera i en kofta också! Men lär ju vara varmare än här iallafall.
  • Guanaca

Då har du 130 dagar på dig att hitta klänning, skor etc! Och att njuta av förväntan och planeringen! Tror jag kommer sakna denna pirriga förväntan sen efteråt Vi ska ha fotograf, har bokat en som heter Yolanda Talavera. Båda de som svenska kyrkan rekommenderar var inte tillgängliga vårt datum. Hittade henne på nätet och älskar hennes bilder och hon är väldigt trevlig i mail, och svarar på en gång! Hoppas det går vägen o man inte blir lurad Smink och hår gör jag själv. Har just varit hos min frisör och fått lite tips, ska försöka hitta fina spännen att köpa imorrn. Har bokat in mig på en sminkning på body shop nästa vecka så hoppas få lära mig lite!

• Guanaca

Vilka snygga skor! Har också funderat på ballerina men vill bara så hemskt gärna ha öppen tå Vill ha en klack i typ den höjden som de du visade Sanna87 men är orolig att klackarna ska sjunka ner i marken. Har tittat på Brandon men de snygga jag såg hade skyhöga klackar och/eller kostade flera tusen! Ska springa runt i butiker imorrn tänkte jag. När var ert datum? Jag orkar inte räkna 130 dagar framåt ha ha. Borde vara mitten av augusti?

• Guanaca

Åh 30 augusti, det är ju en bit kvar! Glad Men då kommer du redan ha lite färg efter sommaren. Jag kommer vara likblek (eller rosa eller rödbränd efter 2 dagar där!) och hade bestämt mig att ha den långa klänningen från Nelly för att dölja mina vita ben ha ha! Men den fanns ju inte, så nu får jag väl köpa en brun-utan-sol kräm till benen istället Flört

Har hittat ett par snygga skor på Deichmannn som jag skulle kunna tänka mig, men de är svarta Obestämd Blir det konstigt!?? Har så svårt för vita skor... Ok om det hade varit en "större" ceremoni/i kyrkan/med gäster osv då hade jag tagit ett par "riktiga" brudskor, men nu är det ju så enkelt. Och vill gärna köpa ett par skor jag skulle kunna använda igen. Dessa föll jag för:

De ser väl nästan mer gråa/silvriga ut än svarta? Ska kolla på dem i butiken idag, hoppas de finns där!
    De fanns i beige också, kanske tar dem? Hittade lite andra alternativ också... Kanske lägger upp bilder på de med Flört
  • Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-04-17 10:17:47 följande:

Vad roligt att ringarna kommit, vad blev det för ringar?

Vi har knappt tittat på ringar ännu. Tänk så lång tid det är kvar tills vi ska åka. Det är över 130 dagar tills våran dag =( längtar ju redan jättemycket.

Tror jag glömde svara angående ringarna! Det blev blanka titanringar, raka modeller. Hans 9 mm bred och min 4 mm (förlovningsringen är 7 mm så blir rätt "mycket" på fingret, ser maffigt ut Glad  Han hade ingen förlovningsring)

Inskriptionen inuti är en mening som är speciell för oss, datum och namn.

• Guanaca
    Gerbera skrev 2012-04-18 11:16:57 följande:

Idag på dagen 2 månader kvar.... pirr, pirr:)))

Det mesta börjar falla på plats:)

Tänkte dock att svägerskan skulle sjunga något under cermonin:) Någon som har tips på någon fin sång?

Kul att du är här igen, började kännas som det bara var jag och Sanna87 som hängde här hi hi Flört (inget fel med det, vi har så trevligt så eller hur Sanna men kul med fler!)

Vilken sång ni ska ha är väl egentligen väldigt personligt... Svårt att tipsa! Jag och sambon har ju tex en del sånger som betyder mycket för oss, men för andra skulle just de sångerna inte säga ett skvatt.

Vill ni ha en sång på svenska? Vilken typ av sång, traditionell visa, pop etc?
    Jag tycker att Lisa Ekdahls Att älska är stort (eller vad den nu heter) är väldigt fin!
  • Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-04-18 10:34:28 följande:

Jo, det är nästan alldeles för länge känns det som, suck! Ja, det är väl fördelen att man hinner få lite färg hemma innan man åker, ska jobba större delen utav sommaren, men lite ska man väl hinna åka till stranden med ungarna, hihi.. Har redan börjat kika på lite bikinis till sommaren, min börjar bli alldeles utsliten, hittade många fina på ellos faktiskt.

vet du hur vädret brukar vara på mallorca i september? jag har noll koll, vet typ bara att augusti är vä deras bästa månad, minst risk för regn och varma dagar.

WOW, men dem skorna var ju jättesnygga, dem tycker jag absolut att du kan ha, jättefint med den öppna tån också.. Tycker absolut inte att det gör något att dem är gråa/svarta. Dem var jättefina verkligen... dem har rätt mycket på diechmann faktiskt... =)

Ringarna låter jättefina, vi ska snart ta tag i ringarna här hemma och titta... har inte gjort det ännu..

Tror nog att det blir de skorna. Hoppas de finns i butiken bara! Verkar inte så när man söker på hemsidan, men litar nog inte riktigt på den sökningen så ska dit idag och kolla. Om jag gillar dem när jag provar dem så köper jag dem!

När jag går in på min bokning på Fritidsresor kan jag se medeltemperaturer för mitt resmål (bör väl inte vara så stor skillnad eftersom ön är liten!)
    September: Dag 27, natt 18, vatten 24
    Så det är nog riktigt skönt där då! Som en varm svensk sommar, och inte så svettigt och jobbigt på nätterna. Och varmt i havet. Vi lär ju inte kunna bada nu i maj, det är nog kallt!!! (eller som en normal svensk badsjö på sommaren Flört)
  • Guanaca

Attans! Det fanns ju inte alls Deichmann dit jag skulle idag! men får ta det i helgen, eller i morron! Tror det blir de skorna jag visade fast utan öppen tå, den modellen var faktiskt snyggare. Måste prova imorrn! Köpte en klänning, skulle kunna funka med ett svart siden/spetsband till. Ska prova hemma. Hann inte prova klänningen på hm men den är på väg hem till mig i två olika storlekar det blir mycket returer dessa dagar. Ikväll ska jag prova klänningen från BubbleRoom

• Guanaca

Hej igen Mel T! Ja har skriver vi som galningar! Jag börjar få resfeber och bröllopsfjärilar i magen! Bara ca två veckor kvar! Ja, har förstått att bästa vägen är ner till Palma och sen upp igen mot Alcanada. Tåget till Palma ska vi definitivt åka

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia