Inlägg från: Mallis12 |Visa alla inlägg
  • Mallis12
    Guanaca: Har tänkt ha de viktiga sakerna i handbagaget, har också hört att det faktiskt kan komma bort, tråkigt om man står utan klänning och blanketter!
    Det börja närma sig nu, vi får ringarna den 19:e eller den 20:e :)
  • Mallis12

Jag skulle vilja ha lite tips på vad man kan ge för något till vittnerna som tack för att de ville vara med, vi har ju inga gäster med oss och antagligen blir det bland annat fotografen som blir vittnen (hon är ju ändå redan på plats och hon har gjort så många gånger) ;) Låter kanske lite knasigt.. Hur som helst så skulle jag vilja ge dom något fint, gärna något svenskt!

• Mallis12

Idag har jag testat klänningen igen, med den korta klänningen under, låter konstigt jag men det var för att kolla hur klänningen blev med underkjol, som den korta hade "inbyggt"

Sen har vi hämtat ut ringarna idag, är så nöjd och glad!

14 dagar kvar nu!!!  Skrattande

• Mallis12
    Sanna87 skrev 2012-07-19 10:57:21 följande:
    Mallis12- hur bev klänningen då med underkjol, kikade på din blogg igår, väldigt fin kllänning tycker jag.
    Härligt att ni hämtat ut ringarna, jag ska åka in till stan idag när man2be kommer hem med bilen och prova ut vilken storlek jag har p fingret, sen blir det till å hem å beställa ringen =)

Tror en butik blir sur för att man bara provar ut sin storlek på fingret utan att köpa ngn ring??
    I bloggen har jag båda klännigarna på, så på ett ungefär blir det väl som på bilden, fast den korta klänningen slutar ju fel som underkjol, men fick se på ett ungefär iaf :)

De kan ju inte bli sura! Ni kan säga att ni tittar runt lite i olika butiker innan ni bestämmer er för vad ni vill ha.
    Testa två ringar eller liknande där borta och när de tar ringmått så kan ni ju fråga vilken storlek det är.
    De säger ofta att man vill ha en bred ring i större storlek, jag och min blivande behövde inte men så ni tänker på det :) 
  • Mallis12
    Sanna87 skrev 2012-07-19 12:41:16 följande:
    Mallis12 - varför säger dem att man behöver större storlek i en bred ring??
    Det kan vara att den tar större plats och på så sätt känns trång, men som sagt, vi behövde inte ändra storlek.
    Hon i butiken sa dock att hon hade fått gå upp flera storlekar med sin.
    Du kan fråga dom i butiken om detta med, kanske bara var något de sa där vi var. Är inte större ringar lite dyrare med? :P 
  • Mallis12
    Guanaca skrev 2012-07-19 12:54:41 följande:
    Mallis12, din klänning ser verkligen jättefin ut! Hoppas att det löser sig med underkjolen. Vad ska du har för skor till?
    Tack! Det är en kinaklänning, max 500:- har jag lagt på den ;)
    Skor har jag här hemma från när jag var på en annans bröllop, de är vita med en liten, bred klack.
    Jag har svårt för detta med skor, speciellt klackar! Anledningarna; har aldrig gått i klackat och kan inte gå i det heller, min blivande är kortare än mig och jag vill inte bli längre än nödvändigt (jag är 175 och han är 169). Sen tycker jag inte om att visa mina fötter, de är tantiga och torra tycker jag.. Men har bokat pedikyr, kanske de blir någolunda fina då, haha!
    Kanske finns ett par fina, vita flip flops som är bekväma? Gifter mig hellre i det ;)

Tänker också mycket på detta med smycke och hårsmycke, jag går aldrig i smycken i vanliga fall (förutom förlovningsring och snart vigselring ;), har ingen aning om hur jag ska göra med det. Tänkte in på glitter och köpa hårsmycke iaf men vanliga smycken... Får väl söka runt på internet om det lite och kolla hur andra gjort ;)

Något som hade varit fint är kanske ett litet halsband med barnens namn på, ett sånt fint hjärta och kanske skyddsängel på det i samma ton som man valt bröllopet på och sedan ett pärlarmband som matchar skyddsängelns pärlor.. Det är nog det jag kan tänka mig i så fall.
  • Mallis12

Någon som vet något om dessa?
    http://www.pandurohobby.se/Katalog/10-Smycken-Accessoarer/1050-Parlor/105015-Sotvattensparlor

Är det äkta? Tänkte det hade varit fint med vita sötvattenpärlor som armband med två rosa bredvid varanda, eller varannan rosa/vit, eller helvit, eller tre rosa med vita runt och vita mellan de rosa.. Eller vad tror ni skulle vara fint? :)
    Det skulle man ju kunna använda till vardags med, men hur gör man ett matchande halsband? eller ska man helt enkelt strunta i halsband? :)

Sanna87: Sitter den bra så kolla vad det är förstorlek :) 

• Mallis12

Sanna87: Fanns mycket fint på hennes sida! Såg tyvärr att det var semesterstängt nu så jag kommer inte hinna få hem, men det fanns mycket fint! Tycker du ska smida lite mer på den planen :)

Spännande, den kommer säkert sitta perfekt! Jag är så nöjd med min ring, kan inte sluta kika på den ;)

Ingen aning om vad man får ta med sig på flyget! Jag skulle med vilja veta lite sånt. 

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia