• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Jag har massor med billder från omgivningen vid la terrazza, det var otroligt vackert där nere trots att det liknar en svensk miljö på vissa ställen, hihi.

Blombuketten hänger nu upp och ner i sovrummet, ska se om den går att torka. Den gick jättebra att ta i handbagaget på planet, ingen som sa ngt.

• Sanna87

Tack så mkt MelT.

Ni som haft Johanna, får man behålla dem lågupplösta fotona? Och om man får det, är det så att det går att framkalla dem bilderna med, bara vanliga såna där fotoalbumsbilder typ eller är dem jättedåliga dem bilderna.

Tråkigt att hon verkar ta så lång tid på sig med bilderna. Till mig sa hon att hon hade jättemkt att göra nu, nästan som mest under hela sommaren, så vi kunde räkna med minst 2 veckor innan vi får dem lågupplösta.
    Hoppas ni får dem snart MelT.

• Sanna87

MelT - oj, det låter ju lite väl med 1 månad. Jag håller verkligen med dig där, det är ju bättre hon säger längre tid till sina kunder och att dem isåfall får bilderna innan dem räknat med det, eller så får hon ju helt enkelt ta på sig mindre jobb...
    Då får vi se när vi får våra bilder då. Kanske ska räkna med 3-4 veckor då istället för 2.
    Hon hade verkligen höjt sina priser nu. När vi skulle betala gav hon mig en mindre chock, vi hade fått pris på 350 inkl resetillägg, nu hade hon höjt till 420 istället. Men vi fick ju för 350 eftersom hon gett oss det priset ju.

• Sanna87

Här var det stiltje i tråden... Det märksa tt många utav oss är gifta nu...
    Precis det här vi befarade guanaca, att tråden skulle dö ut, hihi...

Nu börjar mina tankar och funderingar kring bröllopet lägga sig lite och nu är jag faktiskt jättenöjd med hela dagen, det regnade ju faktiskt inte och det var ju inte alls kallt. Det kanske inte är meningen att man ska minnas den där vigselakten, för man hr liksom tankarna på andra platser, haha... huvudsaken är väl att man svarar rätt på frågan? hahaha... näe, fy vilken gnällfru man är...

Jag tittar lite xtra på min ring varje dag och tänker tillbaka på våran fina dag

Snart Guanaca är det eran tur... SoligSolig

Måste ju gratulera Ninjis ser jag nu i trådstarten. Längesen vi märkte av henne här i tråden. Grattis grattis!!

Lufthamn, när är det ni ska gifta er??

• Sanna87
    Annelie - jag köpte blommor i en blomsteraffär som låg nära vårt hotell. Är jättenöjd med hennes jobb. hon pratade inte så bra engelska men jag hade ju ingen krånglig bukett så jag visade bara en bild och det gick ju bra.

Guanaca - vad roligt att klänningen passade så bra, mindre roligt att den var så genomskinlig. Tyvärr har jag inga bra tips på passande underkläder, jag hade turen att jag bara kunde ha mina vanliga :-P

Angående kaffe tog vi tydligen inte med oss tillräckligt för att han skulle va på bra humör, haha. Nej men skämt å sido, vi tog med 2 paket kaffe.

Härligt att ni är klara med inhandlingen, roligt men lite nya smycken med.

När det gällde året så var det ju väldigt risigt efter poolbadet, så jag tvättade det på förmiddagen, fast med bara yttepyttelite shampo och inget balsam. Sen lät jag det självtorka. Det var jättelätt att forma sen på em. Fick t.o.m. till tuperingen, :-P så det blev ju bra. Men det märktes ju på håret att det var ett helt annat klimat och att luften var en annan än hemma. Hoppas du får till det bra sen när det väl gäller, tror du känner sen om du behöver tvätta det eller hur det känns.

Lufthamn - härligt att allt börjar falla på plats för er. Det är så häftig att ni ska ha så stort bröllop där nere. Det ska bli spännande att höra sen hur ni hade det.
    Vad bra att ni mejlat ner era önskemål, då är han ju lite mer förbered också på hur ni vill ha det, och det är ju kanonbra. Hoppas det löser sig för dig med med passande underkläder.
    Bästa alternativet hade ju klart vart att testa i butik med klänningen, men jag förstår dig att du inte vill ha med klänningen dit och riskera att den blir smutsig.
  • Sanna87
    Guanaca skrev 2012-09-10 15:29:38 följande:
    Jag tror jag måste betala övervikt på flyget då om jag ska få med tillräckligt mycket kaffe för att få prästen på glatt humör! Förvånad
    Att han inte ens blev glad över två paket, hmmmpffff!
    Haha, ja, hmm, vi kanske köpte fel sort på kaffet, kan det varit därför tro?? Vi köpte gevalia, vi kanske skulle köpt två olika, Tungan ute

MelT - jag kommer inte ihåg vad butiken hette riktigt, men jag vill minnas att det inte stod caty flor, någonting med flower hette det. Hehe, butiken låg precis bredvid ett apotek.
    Usch, så tråkigt att hon ska ta så lång tid på sig med bilderna, så himla dåligt tycker jag. Hoppas verkligen att ni får era bilder snart. Intalar mig mer och mer att vi kommer få vänta lääänge på våra bilder.
    Min svärmor filmade också, nu har jag inte tittat sedan vi kom hem, det tråkiga var att det blåste så hiskeligt när vi var där, så det brusar ju bra igenom hela filmen, man hör inte vad vi säger ändå typ. Tråkigt men vad gör man, vår kamera var ju bara en sådan där liten videokamera typ.

Annelie - jag fick ge 15euro för min bukett. Jag hade ju en väldigt liten bukett egentligen så det var väl rimligt ändå kan jag tycka.
    I receptionen på vårt hotell låg en infopärm och där hade dem information och bilder med ca.priser på flera olika buketter från butiken caty flor. Dock letade vi aldrig efter den butiken eftersom vi hittade den här så himla nära vårt hotell. Men hinne ni så kolla på ert hotell om ni hittar några infopärmar, dem kanske också har info.
    Så spännande att det snart är er tur. Ni har ju verkligen allt härligt framför er
  • Sanna87
    Guanaca - fast egentligen så ska ju inte kaffet gå till prästen utan till svenskar som besöker kyrkan, och att dem då kan få en möjlighet att dricka svenskt kaffe.Tungan ute Så prästen ska väl va glad för vilken sort han än får, hahaha.

Skönt att kunna börja räkna ner nu, inte länge kvar nu Glad Tänk att turen kommit till er nu, så roligt.
    Du har  ju klart lite fördel där med att du lätt tar med dig känningen i en påse, lättare att prova med i butik kanske då man vet själv också innan man går därifrån om det passar eller inte. annars är det ju bara att gå vidare, hihi.
    Förstår dig med kroppsstrumpa, känns kanske inte jätteroligt att dra på sig i 30-gradig värme. Hoppas du hittar nått annat som blir lika bra.
    Huvudsaken är att du har med dig vigselpapper, biljetter, pass och pengar. Då klarar ni ju er ändå
  • Sanna87

Här beställde jag mitt armband, www.loveandbeproud.se/sv/brollop/armband/
    väldigt bra priser tycker jagoch mkt fint. Jag köpte det som heter tärna.

Kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan  jag fick mitt armband, jag beställde under tiden dem hade semesterstängt, så jag tänkte inte riktigt på tiden. Men från det att dem gjort armbandet och skickat det tog det inte många dagar.

• Sanna87
    Annelie - nyfiken i en strut, vad beställde du för fint?? Flört
  • Sanna87
    Guanaca - idag åker ni, ihhh. Tänk nu är det er tur, hihi. Hoppas att ni får en jättebra vecka och en helt underbar dag Lycka till nu. Solig
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia