Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
Åh jag verkligen älskar den (nr2)! Men var den SÅ dyr Sanna?
Åh jag verkligen älskar den (nr2)! Men var den SÅ dyr Sanna?
Vi gör det också i hemlighet (kämpigt att bli tvingad att hålla det hemligt flera månader till!!! Ja bara väntar o längtar nu…) och jag tror nog att jag kommer att skicka mail eller mms med foto till de närmaste. Antagligen medan vi är kvar där nere, men ett par dagar efteråt. Den dagen och i alla fall dagen efter vill jag bara njuta och inte sitta vid en dator/mobilen
Funderar dock på eventuellt foto att mmsa/maila… Vår fotograf sa att vi får en ”förhandsvisning” av fotona på hennes blogg, hon lägger upp dem inom 2 dagar efteråt (sedan får vi fotona ”på riktigt” efter ca 2-3 veckor). Så antingen mailar jag länken till bloggen, eller om vi tar ett foto på oss med mobilen själva, eller kan man be fotografen att ta ett foto med vår mobil så att man kan mmsa det? Känns lite fånigt att be ”proffsfotografen” att ta kort med mobilen
När jag försäkrat mig om att de närmaste familjemedlemmarna fått nyheten så tror jag att jag lägger ut foton på Facebook så att hela bekantsskapskretsen får veta. Funderade först på att skicka ett vanligt vykort, men man vet ju aldrig hur lång tid det tar med postgången så risken är ju att man är tillbaka hemma en vecka eller två med en extra ring på fingret innan vykorten ens kommit fram
Wow har vi knåpat ihop 21 sidor! Välkommen hit Annelie643! För mig blir det också september, hoppas jag! Kg skulle egentligen åkt dit i maj, fotograf o allt var bokat men sen blev vi tvungna att skjuta upp det. Hoppas att allt löser sig snart så att vi kan boka nytt datum i september! Ska ni ha gäster med eller gifter ni er i hemlighet?
Vi kommer också gifta oss i Alcanada. Vet ännu inte var vi kommer bo men har kikat på Pollenca eller inne i "gamla" Alcudia. Smink och här ska jag fixa själv. Fotograf ska ta foton under ceremonin och ca 1,5tim.fotosession efteråt. Det är några stycken här som bokat den svenska frisören som finns på kyrkans hemsida.
Alcudia2012, välkommen! När gifter ni er? Har ni anlitat nån "wedding planner" som ordnar det mesta?
Nu börjar det närma sig för flera av er! Spännande!
Själv känner jag mig energilös och deppad Än har saker och ting inte ordnat sig här, så vi vet fortfarande inte om/när vi kommer kunna åka Så frustrerande att inte ha ett datum att se fram emot. OCh jag är såklart orolig och stressad över att det inte ska finnas några resor när vi väl kan bestämma när, att det inte skall finnas någon ledig tid med kyrkan, att det kommer att bli försent så att vi inte "hinner" åka i år. Vill helst inte åka senare än september... Vill ju bara bli gift "på rikltigt" med vår fina ceremoni på stranden och få foton etc.
Börjar fundera på om man skulle ta och ändra planerna helt och göra nåt här hemma men nej, det vill jag ju egentligen inte, och blir svårt att planera det också. Har ju redan betalat avgiften till Svenska Kyrkan på mallorca också...
Suck All energi rann liksom ur mig... Nu har jag ingenting att fixa och dona med och inget romantiskt, hemligt, litet bröllop att se fram emot (jo det har jag ju i och för sig... men vill ju veta att det verkligen blir av!)
Era planer, och stundande giftermål, muntrar upp mig lite iallafall! Ska bli så kul att få höra rapporter och förhoppningsvis få se lite bilder.
Nu är det kallt och regnigt här, man skulle ju hellre vara någonstans i solen, helt klart!
Mallisbröllop och MelT, nu är det nära för er båda! Önskar er lycka till och hoppas att era bröllop blir helt underbara och precis som ni drömt om! Kul att vi alla har lite olika upplägg, några hemliga, små bröllop och några "stora" med inbjudna gäster ska bli så roligt att höra hur alla haft det sen!
Vi har så smått börjat planera för vår "come back" nu det ser ut som om vi kommer kunna åka i september, jippi! Måste kolla på resor och med kyrkan ang datum. Hoppas allt klaffar
Hjälp, nu är jag stressad! Hittade resa i tisdag, superbra pris, jättefint hotell. Mailade kyrkan för att fråga om lediga datum i september, och fick nu svar och det passar perfekt med datumen för resan. MEN när jag går in och kollar så finns den inte för det priset längre, mycket mycket dyrare. Blääääääääääää.
Vad gör vi nu? Bokar ett datum med kyrkan och letar resa utefter det? Då kan vi ju bli tvungna att ta nåt jättedyrt för att det ska funka med datumen. Vill ju gärna komma ca 2 dagar innan, så att vi har ceremonin i början av semestern. Om vi väntar och letar efter den perfekta resan så kanske datumen med kyrkan blir uppbokade.
Får ont i magen Skulle ha bokat i tisdags när drömresan fanns.