Inlägg från: Mallisbröllop2012 |Visa alla inlägg
  • Mallisbröllop2012

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

MelT: Grattis igen, o WOW vad fin du var!!! :) Härligt!!!

Själv är jag iväg på turné i sverige- semester!! Försäker hänga med så gott det går här iaf!! Har valt ut 35 bilder nu,men eftersom vi e borta får jag vänta tills vi e hemma igen, v 31, innan jag får dom... menmen!! Den som väntar på nåt gott... :)

Fiiin ring, Sanna!!! :)

• Mallisbröllop2012

Hej på er! Stort grattis till Mallis12 o Vitvå!! Hoppas ni hade fantastiska dagar!! :)

Mallis12: jag beställde oxå bukett från kyrkan, lika som du fast endast röda rosor, blev oxå jättefin!! Jag valde dock att lämna min bukett, så jag har inga tips på hur man får hem den.. Har vackra bilder kvar på den istället! :)

Såg er diskussion om kaffet, jag uppfattade det som att de var tacksamma om man gjorde det, men upplevde absolut inte det som nåt krav.

Jag har fått några bilder nu via dropbox, fantastiskt fina, väntar nu tålmodigt på cdn som jag hoppas kommer i nästa vecka!

Sanna87: Du är näst på tur vad jag förstår! Spännande!! :) Livet som gift, haha, ja det är ungefär som förut, men jag hade inte heller väntat mig nån större förändring, men visst, man har två ringar nu, o känslan är ju ändå lite annorlunda. Det är även svårt att säga "min man", man är så van att säga "min sambo" hehe o så har vi fått lite presenter från våra närmaste, fantastiskt vad några har gjort!!

Kan ju nämna att en av mina vänner satt nästan en vecka i sträck o broderade en fin tavla m ett brudpar på, hon brukar INTE göra sånt annars, :) o dessutom, vi har en historia av att gå o se ett dansband som vi gillar o har gjort sen gymnasietiden ihop, o sist hon var dit o hade fått veta att jag gift mig, filmade hon in en hälsning från en av killarna till mig!!! (vi bor nu 100mil ifrån varann så vi kan inte gå ihop lika ofta) Det är vänskap det!!

Ska göra några fina tackkort sen när vi fått bilderna!

Ha det gott alla blivande brudar/ gifta brudar!! :)

• Mallisbröllop2012

Sanna87: jag håller oxå med de andra, bild nr 2 tror jag blir jättebra för det här tillfället! :)

Nu har vi fått alla bilder o håller på att bestämma vilka som får bli förstoringar, tackkort etc! Roligt, roligt!!

• Mallisbröllop2012

Mallis12: Grattis!!! Fiiiina ni är!! :)

Här kommer en bild på oss, som Johanna tagit! Jättenöjda med alla bilder, hon är verkligen jätteduktig!! Har beställt bilder för framkallning nu, ett par förstoringar o alla bilderna till ett album, o så ska vi gå o fixa en canvastavla i svart/vit!

Sanna87: jag gav inget till min man, men jag fick en av honpm, en klocka, hade sagt tidare att jag måste skaffa mig en snart! ;) o när du vill ge honom den avgör du själv tycker jag!!

Lufthamn: trist att det inte gått så bra, men verkar ju som det löst sig?!! :) hade inte så stora bekymmer med det, fick göra som jag ville med det mesta ;) Hoppas du blir nöjd ändå!!

• Mallisbröllop2012

Vitvå: Grattis!! Jättejättefina!!!

Guanaca: det finns en tunnare klädgarderob på ikea, vit, billig! Tror det är två i samma förpackning.

• Mallisbröllop2012

Guanaca: ja, jag kan hålla med lite grand, man fick inte jättemycket info, men jag mailade oxå o frågade lite, o var vigselplatsen är, ja, det är ju alldeles brevid La Terraza, så tar man en taxi dit så träffar man prästen där... fast nu blev jag osäker, var det där du skulle gifta dig oxå?? hmm... ;)

Sanna87: ja, jag hade en vit sjal som min kollega stickade åt mig, o eftersom det var lite blåsigt den dan var det skönt att ha den. det är nog en idé att ha m nåt, men inget för varmt bara, men ändå nåt.

Här har det blivit ett fotoalbum som nu är klart så när som på lite text som ska skrivar in på första sidan, var,när o hur o sånt :) o så ska vi ut o hitta ramar till förstoringarna oxå!

• Mallisbröllop2012

Sanna o Anneli: jo, men vid sextiden är det fortfarande ljust, vi gick till restaurangen då o det var nog relativt ljust när vi gick därifrån vid niosnåret oxå, om jag inte minns helt fel... jodå, nu tittade jag på sista bilden som jag tagit på restarungen, den var vid nio, o då ser man attt det fortfarande är ljust! den dagen var det väldigt varmt oxå, o blåste en del på Alcanada, men inte lika mycket på Alcudia, om jag minns rätt. Åhhh vad roligt att det snart är dags för er!! :) nästan så man önskar man fick göra det hela en gång till!! :)

• Mallisbröllop2012

Sanna87: ja visst får du ha släkten som vittne, det hade ju vi! Spelar ingen roll vem det är, bara det är någon! :)

Minns faktiskt inte hur många bibelord man valde, hihi, men tror bara det var ett, det fanns några att välja mellan, o jag visste vilket jag ville ha, ett som är ganska vanligt tror jag, men som jag tycker berör. Det är typ, 'kärleken är tålmodig och god, kärleken är inte stridslysten...' osv... :)

Sanna87, hoppas ni får en fantastisk dag o vecka nu!!! All lycka!!! :)

• Mallisbröllop2012

Jag håller med Guanaca lite där ang 'trash the dress', sälj den, har ingen aning, men kan nog tänka mig att den har ett ganska bra andrahands värde? Är själv inte heller så sentimental, så om någon annan behöver en brudklänning så är det väl en bra idé att prova sälja den? Annars var ditt förslag om att skänka den till nån organisation som kan få tjäna en slant på den ett ypperligt förslag!! :)

Min var ju inte heller nån regelrätt brudklänning så jag spar den ett tag o ser om jag kommer att använda den som den sommarklänning den är :)

I övrigt är vi (läs jag, hehe) klar med album o två förstoringar som sitter på väggarna här hemma, endast den svart/vita som inte är fixad med, så nu är liksom allt gjort, om ni förstår vad jag menar... lite tomt, men så är det! Härligt att ni snart gifter er o kommer att berätta o visa bilder här, iaf!!! :) o eftersom jag har långt till vänner o släkt, kommer jag ju att ta fram albumet lite då o då i höst/vinter o minnas!!! (o sen oxå, för mig själv hihi)

• Mallisbröllop2012

Varmaste gratulationer Sanna87!!! Hoppas du ändå fick en bra dag!!! :)

• Mallisbröllop2012

Sanna87: Oj, vad tråkigt att du inte har en så positiv upplevelse av präst o vigselakt :( :( Men låter som resten ändå blev lyckad, så som ni ville ha det?!

Kan bara säga att jag inte alls har samma upplevelse av prästen, vi gick först o valde ut en plats tillsammans, han var hur trevlig som helst, samtalet flöt oxå på bra, han frågade oxå om hur vi träffats, detta tog han sen upp i sitt vigseltal under vigselakten. Men inget prat om andra.... hmmm. o efteråt stannade han en liten stund o vi tog några bilder ihop med honom innan han gick.

vet inte om det berodde på att det visade sig att min mamma visste vem hans syster var, o denna syster hade nämt sin bror o att han var präst.... visserligen var detta för 10-15år sen, men ändå... :)

Åh, hoppas verkligen att ni får bilderna snart, fotot här är ju fantastiskt fint på er båda!!! så kanske denna händelse inte blir så stor, utan att själva vigseln o det fatkum att ni nu är GIFTA får vara det stora som ni får minnas o vara i :)

Varmaste gratulationer till er båda iaf!!! :) Kram!

• Mallisbröllop2012

Grattis Ninjis!!! :)

Våran präst hette Per-Olof Andersson, uppfattade det som att han var den ordinarie prästen där?! Men som sagt, man hade ju inte full koll den dagen precis... :)

Vi berättade att vi träffats på nätet, o jag tror inte att han nämde det i talet sen, men det är ju bra att man säger hur man vill ha det tycker jag! :)

Härligt att det närmar sig för er Annelie643 o Lufthamn!! Guanaca, vilket datum hade ni?? Spännande!! Hoppas era dagar oxå blir helt underbara!!! Vi vill se bilder sen!! :)

• Mallisbröllop2012

Stort grattis Guanaca!!! Hoppas ni fick en toppenfin dag!!!

Ang bilderna fick vi dom först via dropbox, o det var iofs ganska smidigt, o först igår kom cd-skivan, men nu har vi ju redan beställt hem bilderna o gjort förstoringar o allt, så det var nästan lite onödigt med skivan, men visst, det var ju så det var sagt från början, så... jaja! Hoppas ni slipper vänta alltför länge bara!!

• Mallisbröllop2012

Varmaste gratulationer till Lufthamn o Anneli!!! :) Vilka fantastiska bilder Lufthamn!!! Nu är väl alla i hamn va??!!!

Underbart!!!

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia