• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Guanaca - jag vill ha gerbera, fast gärna lite ljusare rosa... och inga gröna blad. Jag tänkte ordna blommor på plats, många säger ju att det finns en nere i hamnen i alcudia, hoppas den är bra =)

mnga i mallorcatråden från 2011 fixade sina blommor där och dem verkade nöjda.

Vartifrån är din blivande? Bodde ni i spanien när vi bodde utomlands?

• Sanna87

Mallisbröllop - uscha låter inget vidare där med snö, vart bor ni någonstans? Vi har haft 13 grader och solsken idag, fast blåsigt. Vilka fina klänningar både du och tjejen ska ha. Själv väntar jag fortfarande svar från Nelly, har även kikat på en del klänningar på blocket faktiskt, finns ju mkt nya klänningar där. Mejlade en tjej häromdagen m en fin chiffongklänning men dock inte fått svar ännu :( Vanliga röda rosor är ju också jättefint, vad får gr för en bukett vis kyrkan??

• Sanna87

Guanaca - men usch vad tråkigt. Lider verkligen med dig. Hoppas att allting ordnar sig för er och att ni kommer iväg i september. Förstår dig att inte den borgerliga vigseln känns lika rolig om den skulle bli av... uscha..

• Sanna87

Mallisbröllop2012 - jaa, visst men det vore vä nåt det, kanske lite dyrt dock för att få frisyren fixad :P

Jo, klart det är ju alltid skönt att veta att dem fixar och tar med buketten, men jag kommer nog chansa och hoppas att den där blomsteraffären finns kvar när vi åker dit.

Skönt att snön försvunnit hos er, här har vi bara regn hela tiden tycker jag. Inte bättre det tycker jag.

• Sanna87

Ninjis - välkommen hit. vad kul att fler hittar vår lila tråd. Vart i palma ska ni gifta er, blir det kyrkan, nedanför kyrkan eller blir det något eget ställe??

Idag la jag in om semester på jobbet den perioden vi ska åka, la sammanlagt 2 veckor så jag hinner med all packning och sen några dagars njutning när vi kommer hem. Lika bra att vara ute i god tid. =)

• Sanna87

Mallisbröllop - då förstår jag verkligen att du väljer att fixa bukett genom kyrkan, det hade jag heller aldrig tvekat att göra om det handlade om samma sits. Vi kommer ner en tisdag och gifter oss em/kväll på torsdag så då då finns det ju lite annan tid. Ja du får verkligen inte glömma att rapportera till oss sen hur allting var! Så spännande att det snart är eran tur. Gisses vad tiden går egentligen.

• Sanna87

Guanaca - grattis till det första bröllopet.. hoppas att allting ordnar sig snart så ni kan boka det andra och det "riktiga" =)

Tänk att det snart börjar bli dags för er junibrudar.

Här står allting stil med planer och inhandlingar och grejer. Vi tänkte titta på ringar nästa vecka någon dag när barnen är på dagis, lugnast så tror jag =)

Klänning är fortfaranade inte inhandlad. Velar fram och tillbaka heeela tiden. Vill ju helst av allt ha en lång vit klänning i chiffong, men inte lägga dem stora pengarna. så jag tittar efter vita sommarklänningar samtidigt som jag tittar på blocket efter den "riktiga" drömklänningen... suck, blir man någonsin nöjd...

• Sanna87

tittade just på blocket och sökte på chiffongklänning. Fick upp en annons på denna känning. Tittade på deras och dem hade fler fina. Fastnade för dessa. Gillar tanken med den man kan ha både lång och kort. Men är lite tveksam till om stilen är jag. Vad tycker ni om dessa klänningar. Helt ok prisklass för min del känner jag.

http://chicy.se/shop/?artnr=NC179

om man bäddrar neråt på varje klänning man man se flera större bilder...

• Sanna87

Vad konstigt det blev, blev samma adress på alla klänningarna... den andra klänningen jag tittade på heter two way victory dress, man hittar den under under klänningar, bal och bröllop, sidan 2. Kika gärna på den och säg vad ni tycker om den... den tredje jag tittade på finns under känningar, bal oc bröllop sidan 1 och heter white chiffon gown dress...

• Sanna87

Alla dessa klänningar har dem på chicy.se... gillar alla på ngt sätt, men det tråkiga är att en del utav dem inte finns i vitt...  älskar klänning nr.2 men tyvärr så tror jag att den blir för dyr... är ju snåljåpen själv. Skulle vi haft ett större bröllop hade jag inte tvekat när det gäller den, men nu när det är så litet och jag säkerligen inte kommer använda klänningen fler ggr tycker jag det blir för mkt pengar. Klänning nr 1 var den jag hittade för, så vad tycker ni om den?? Gillar one shoulder klänningen också men den finns bara i den färgen som är på bilden, och jag har ju snöat in på att det ska vara en vit klänning... Suck, vad jag kan bli trött på mig själv... Får kanske fundera på att överskrida budget :P

Väljer jag klänning nr.1 funderar jag på om man kan göra ngt åt axelbanden, antingen om man tar bort båda eller behåller ett... hmm...
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia