• Guanaca

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Mallorca13, vi kommer ha väldigt litet bröllop. Vi har en välsignelse över borgerligt ingått äktenskap (eftersom vi inte uppfyllde villkoren för att vigas på Mallorca) och det kommer bara vara vi två, vi behöver ju inte ens några vittnen. Vi har bokat fotograf, men förutom själva ceremonin och fotografen ska vi nog inte planera så mycket utan firar lite spontant. Har ju bokat in oss på ett läckert litet hotell med bubbelbad på rummet Vi ville gifta oss på en strand vid havet, bara vi två o en präst, och inte berätta förrän efteråt. Det låter kul med ett större bröllop också och många gäster som reser dit! Intressant med platsen som bröllopsplaneraren föreslår, då får ni ju nåt lite mer unikt, inte samma plats som kyrkan har"varje gång". Har sett en massa otroliga bilder när jag googlat på "weddings Mallorca" Så otroligt vackra kyrkor, och gamla gårdsplaner i sten, helt otroliga miljöer

• Guanaca

Grattis Fru Johansson! Härligt att ni fick er perfekta dag Så roligt med restaurangen som firade er! Jag skulle tycka det var jättekul, men sambon vill inte gärna ha uppmärksamhet så om jag känner honom rätt kommer han säkert tom vilja att vi byter kläder och lämnar buketten innan vi går ut och äter Flört

Sanna87, vilken bank har du? Kanske man inte kan göra utlandsbetalning själv på alla banker? På min internetbank har jag ett val som heter "Utlandsbetalning". Du ska ha fält för BIC/SWIFT och IBAN och kunna välja valuta, annars kan du inte göra en utlandsbetalning.

Annelie643, kul med ringarna! Då känns det mer verkligt Våra ligger hemma och väntar... Vi måste ju gravera om datumet i dem, hoppas att det går att fixa... Längtar tills vi får ta dem på oss!

• Guanaca

Mel T, jag hållet just på och funderar på smyckesfrågan! Jag vill ha örhängen och ev armband i silver och med nåt svart. Inte så förtjust i pärlor så någon slags sten får det bli. Skorna jag ska ha är delvis svarta med "spets" (ska ladda upp en bild sen!) så funderar på nån typ av svart spetsdetalj i smyckena eller kanske finare med bara enkla silversmycken? Har börjat kika lite på nätet men inte hittat nåt. Halsband tror jag att jag hoppar över. Vet inte ens om det blir klänningen läs köpt, tycker inte den sitter så bra

• Guanaca

Åh vad kul med klänningen Sanna! Den ser så himla fin ut Är lite sugen på den själv men kan ju inte komma till samma strand med likadan klänning bara 2-3 veckor efter dig Jag får nog köra på min korta vita. Ska tvätta den (för hand?! Tänk om den krymper!?) och stryka den och sen skaffa mig en free bra (eller vad de nu heter?) och se hur den sitter. Den är axelbandslös och det känns som att den plattar till bysten lite samt åker ner Hoppas det ser bättre ut med en sån där gelébh, om ni vet vilken jag menar? Sån skulle kanske du också kunna ha under din klänning Sanna?

• Guanaca

Annelie, wow vilken ring du måste ha beställt! Mycket diamanter? Min vigselring kostade 400 ca En slät blank titanring. Halva priset fick vi på den eftersom vi köpte mannens ring samtidigt. Hoppas dina kläder passar bra

• Guanaca
    Mallisbröllop2012 skrev 2012-06-19 19:37:26 följande:

Här är en liten bild på oss, bilderna från fotografen (Johanna) dröjer några veckor :( så ni får hålla till godo med den här så länge! ;)
    Vackert!!!!!!!
  • Guanaca

Grattis Alcudia2012! Ni verkar ha haft en perfekt dag

Grattis MelT! Hoppas ni hade en strålande vacker dag. Här hemma öste regnet ner hela dagen igår, då längtade man verkligen till sol och strand!

Sanna87, jag har försökt få svar på mina frågor från kyrkan angående välsignelseceremonin via mail (tex om man kan ha löftesdelen eller liknande iallafall eftersom vi gärna skulle vilja säga egna löften till varanadra) men har bara fått svar att "ceremonin är väldigt lik en vigsel".. Så jag antar att vi får vänta tills vi sitter ner med prästen timmen innan tills vi kan få veta säkert. Man kan ju skriva dit några önskemål i "bekräftelseblanketten" så är de förberedda.

• Guanaca

Hej tjejer,
    Har funderat lite:
    Kommer ni (har ni som redan gift er) att ta med svenskt kaffe att ge till Kyrkan?? Tungan ute

Har ni några förslag på vad man kan hitta på efter vigseln och fotograferingen (tidiga eftermiddagen) fram tills det blir middagsdags?
    Funderade på picnic, men då måste man ta med sig massa grejer, kylväska o filt etc och känner inte för att springa runt o köpa picnicmat etc på morgonen när jag ska fixa håret mm Så det kanske blir lite omständligt med picnic... La Terraza öppnar väl inte förrän framåt kvällen?
    Kanske lite synd att gå och bada på eftermiddagen och förstöra smink och hår, på kvällen vill man ju fira.
    Men känns inte så lockande att gå ut och äta lunch efteråt, kanske man får samsas med badtofflor på nån lunchresaurang  
    Kanske köra nånstans och hitta nån romantisk vingård att besöka?
    Har ni några tips?

Kommer ni (hade ni) med er Cava och glas till vigseln/fotograferingen? Skulle gärna skåla efter vigseln och få foton på det, men återigen blir det lite besvärligt - måste hitta en kyld flaska, ta med kylväska etc. Det är ju bara vi två så måste ha det så enkelt som möjligt!

Någon frågade mig vilket hotell vi skulle bo på (med jacuzzi). Vill helst inte skriva ut på nätet var och när vi kommer bo, men tips är att leta på www.lanthotellmallorca.se Där hittade jag vårt!

• Guanaca

Åh MelT, vad vackert! Klänningen, utsikten, du, blommorna, skorna Grattis ännu en gång!

• Guanaca

Sanna87, jag mailade in bekräftelseblanketten för ca 2 veckor sedan, fick också svarsmailet om semester. För några dagar sedan fick jag svar - också från en Carina, men med annat efternamn! Det tog alltså ca 1,5-2 veckor innan svaret kom.
    Hon tackade för bekräftelseblanketten men efterlyste vår bokningsavgift!!! Förvånad Vi betalade ju in hela avgiften i april när vi hade bokat datum i maj. Skickade med en kopia på mailet från den andra Carina där hon bekräftade att de hade mottagit hela avgiften. Så kan det väl bli i semestertider. Hoppas de inte "tappat bort" vår avgift nu bara när vi ändrade datumet!
    OM du skulle ha råkat skriva in fel uppgifter i betalningen så borde den inte gått iväg. Då skulle din bank ha satt tillbaka pengarna på ditt konto. Men ring dem iallafall och fråga för säkerhetsskull. Och som sagt så kanske svaret från kyrkan dröjer 2 veckor nu under semestern.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia