• Guanaca

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Sanna87 skrev 2012-07-04 00:50:03 följande:
    ring utsedd, ska bara beställas. Pass ska fixas snart och sen tror jag vi har allt under hyffsad kontroll..
    Vad blev det för RING? Tungan ute

• Guanaca
    Sanna: Din ring var verkligen jättefin, vi har verkligen samma smak he he. Min förlovningsring är lite liknande, ren o enkel (vi tog diamanterna på förlovningsringen och bara en ring till mig, inte enligt svenska traditionen alltså Flört) Vigselringarn blir bara släta men i samma stil, plana med raka kanter.
    Jag har hittat en ny klänning också, på rea för endast 200 kr! Den var mycket bättre än den förra, sitter så mycket bättre. Och den var precis som jag tänkt mig, lite lik din fina från Chicy men kort och axelbandslös. Så nu slipper jag vara en exakt kopia av dig på stranden i Alcanada ha ha Flört
    Så här ser min förlovningsring ut:

Mallis12 och Vitvå2011:
    Har för mig att jag googlade efter blomsterbutik i Palma och hittade någon i närheten av kyrkan och skrev in det här, om ni orkar leta igenom hela tråden  Men det känns ju lite stressigt och nervöst att inte veta var/hur butiken är förrän man kommer dit och så har man inte så mycket tid på sig. Sambon mailade vårt hotell och frågade om det fanns någon blomsterbutik i närheten och de sa att det låg en på samma gata (inne i "gamla stan" Alcudia) så jag hoppas på den. Håller på och letar inspiration och bilder just nu. Det verkar som att stilen på svenska och spanska brudbuketter skiljer sig ganska mycket. Ser ut som om de oftast har stora gröna blad runt om, "nedvikna" men som ändå skymmer blommorna. Så vill jag inte ha det så jag får lov att poängtera "nada verde" Tips förresten så heter brudbukett "ramo de novia" på spanska.
    Jättevackra ringar vitvå2011!
    Mallis12,
    vi har också bokat flyg och hotell själva. Flyger med SAS. Det blev något billigare och så fick vi ett toppenhotell (hoppas jag!) som inte fanns med i charterbolagens utbud. Vad roligt med bloggen och att ha den som överraskningsinfo Läste din packlista och jag kom att tänka på att man ska kanske ta bröllopskläderna i handbagaget? Kände en för flera år sedan som skulle vara best man på bröllop i Rom. Han hade kostymen och allt i den incheckade resväskan, som FÖRSVANN! Han fick genomlida bröllopet i jeans och rutig skjorta istället för i kostym matchande brudgummens. Väskan dök upp på hotellet i slutet av veckan... Så jag vågar nog inte packa ner våra finkläder i väskan som ska checkas in!

Annelie, vad fin klänningen är! Hoppas du hinner få den i tid då! Men det är ju bra att ha en back up

lufthamn, kul att du hittade hit också! Låter spännande med ceremoni och middag på hotellet (antar att ni bor på det hotellet också?) Måste spana in hotellet Jag hade gärna haft både ceremoni och middag på vårt fina lilla hotell men sambon vill inte göra så mycket väsen av sig och tyckte det skulle vara jobbigt om de andra gästerna såg oss när vi ska gifta oss etc.
  • Guanaca

Min klänning och skor Men på bilden ser den nästan helt vit ut. Den är lite gulare (elfenbensvit?) i färgen. Blev lite osäker på om skorna passar, den kläningen jag först köpte var ju kritvit. Skorna är typ bronsfärgade med svart spets över. Vad tror ni?

Har tänkt att ha silversmycken, eller ev med något svart/bronsfärgat i också för att fånga upp färgerna på skorna (eller blir det för mycket?)

I buketten vill jag ha mörkrosa gerbera (eventuell nån ljusrosa också).

Mannen skall ha svarta finskor, svarta byxor, och en vit skjorta (med supertunna grå ränder så de syns nästan inte).

Jag räknar med att det kommer vara varmt nog för att inte ha bolero/kofta/kavaj...

Åh nu börjar jag längta sjukt mycket! Tungan ute

• Guanaca

Wow vilket hotell lufthamn! Ser verkligen tjusigt ut Kommer ni ha många gäster?

Vad roligt med festerna Annelie och Sanna Vi funderar också på om vi ska ha någon fest när vi kommer hem, men vill ju hålla allt hemligt så det får bli nåt med väldigt kort varsel i så fall, kanske en inbjudan i samband med att vi avslöjar vad vi gjort he he. Nån festlighet för närmaste familjen blir det väl säkert iallafall. Men det blir inga hemliga bröllop för er då om ni bjuder in till fest redan innan? Vore ju roligt om ni fick några gäster som reser dit Annelie   

Jag måste fixa så att min mamma kan ta emot MMS på sin mobil, det kan hon inte i dagsläget... Annars blir det inte lika roligt med överraskningen. Ska jag då ringa och säga "Kolla mailen" och där har jag skickat ett foto? Hmm, får ta och ringa hennes mobiloperatör och fixa det. Men har försökt skicka foton till henne förut och försökte fixa inställningarna så det blir inte så misstänkt iallafall varför jag ska fixa det till henne

• Guanaca

Luftballong, vi har inga gäster alls helt anonymt o i hemlighet. Kommer att bo inne i Alcudias gamla stad. Låter toppen ert hotellpaket med spa

• Guanaca

Hmm min mobil skriver vad den själv vill, och ändrade ditt namn! Ber så mycket om ursäkt Lufthamn!

• Guanaca

Mallis12, kanske glas/kristall typ en Snöboll/hallon skål eller liknande? Dalahäst?

• Guanaca

Tack Sanna och Annelie! Jag har faktiskt inte provat klänningen och skorna tillsammans på ännu. Måste se till att göra det...
    Andra saker jag/vi behöver göra nu är: prova att fixa min tänkta frisyr, boka in mig på "sminklektion", köpa lite nytt smink, boka in nagelsalong, tvätta klänningen, tvätta och stryka sambons kläder, välja och skriva ut exempel på buketter att ta med till blomsteraffären, lämna in ringarna för omgravering (måste ju ändra datumet! Ev storleksändra mannens ring också), välja ut smycken (tror nog att jag tar de jag har), putsa förlovningsringen, köpa en Freebra eller liknande. Packa!

Undrar om jag har glömt något viktigt! Nu börjar jag nästan bli lite stressad Åtta veckor kvar för vår del men tiden går ju fort!

Mallisbröllop2012 och Mel T, måste fråga er: hur var marken vid vigselplatsen i Alcanada? Funkar det att gå med klackar? Har ju smala klackar på mina skor men funderar på om jag skulle ta några sandaler utan klack eller med kilklack istället...

• Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-07-19 12:41:16 följande:
    Mallis12 - varför säger dem att man behöver större storlek i en bred ring??
    Har också hört dem säga att en bred ring kan kännas trängre och att man därför kanske känner att man vill ha en större storlek. Det känns annorlunda med en bred ring, tex min är 7mm bred. Den känns ju annorlunda mot en tunn på 2-3mm.
    Din var väl 4 mm? Prova en ring som är lik din, dvs lika bred och med samma form och fråga om exakta storleken och SKRIV NER DEN på papper (lätt att glömma det exakta måttet annnars )

Ringmåtten tycker jag är obekväma och känns trängre än riktiga ringar (trots att de är smala) så mycket lättare att prova ut rätt storlek med en "riktig ring". Lycka till :)
  • Guanaca

Mallis12, din klänning ser verkligen jättefin ut! Hoppas att det löser sig med underkjolen. Vad ska du har för skor till?

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia