Chicita skrev 2011-11-18 13:09:09 följande:
Vi sa att vi inte brydde oss om vart folk satte sig. Så det slutade med att alla delade upp sig ungefär jämt i kyrkan.
Mina och makens föräldrar satt bredvid varandra exempelvis...
Så det kan väl vara ett alternativ? Att säga att det är fri placering.
Ni kanske kan inviga några i att ni inte vill ha dessa närmast gången, och be att dom här kommer lite senare, och sätter sig i samma bänk som din blivandes släkt och alltså på så sätt trycker ut dom lite från altargången?
Eller jag vet inte... Det känns inte som rätt sak att styra.
När ni står längst fram så kommer ni knappt registrera att det är folk i kyrkan ens, så jag tror inte att det stör så mycket oavsett vart dom sitter
![Flört Flört](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Nja håller med. det är inte rätt eller lätt att styra. Men ändå så är jag så less på bli besviken på speciella stunder pga vissa. och vill verkligen undvika det. När vi går in och får alla blickar osv. där framme e det nog inte så farligt. förutom första raden.
Sen har vi en dotter på 1.5år också som ska springa runt antar jag :) å jag vill verkligen inte att hon springer till hans ena släktingar..de förtjänar inte henne så lite som de brytt sig och de va inte glada när vi beslutade skaffa barn. min sambo har mått väldigt dåligt över det och jag varit arg. Så därför vill jag inte beblanda dom på vår dag. kanske låter dramatiskt, när man skriver så kortfattat, men det är mer än kortfattat i verkliga livet.
puh. att man ens ska behöva tänka sådant på sin bröllopsdag liksom :(