Inlägg från: AlwaysAndForever2012 |Visa alla inlägg
  • AlwaysAndForever2012

GODISBUFFÉ - hur mycket godis per person??

Hej, vi ska ha en godisbuffé och ska beställa godis efter färgtema och ha i godisskålar mm. lite kul. Men jag är tveksam till hur mycket godis jag ska räkna på per person?
    Hur mång akilo godis jag eg bör köpa..
    Vi är ca 45-50personer.

Bröllopet är kl 17. det är planka och gratäng. sen lite fika, tårta och godisbuffen och självklart bar.

• Svar på tråden GODISBUFFÉ - hur mycket godis per person??
  • AlwaysAndForever2012
    Oniq skrev 2011-11-21 13:44:15 följande:
    Vi hade vigsel kl 14, middag ca 16 och ca 18-19 var det dessertbuffé & godisbuffé. På ca 60 pers köpte vi såhär mycket:

Godisbuffé (i stort sett allt gick åt)

Dumlesnacks (3st påsar) Djungelvrål (4st små påsar) Polly (3st rödapåsar) Geléhallon (2st stora påsar) Godisremmar (4st påsar, lakris, kola, jordgubb, zoo) Marshmallows (2st stora påsar) Klubbor (40st) (det enda som det blev ganska mycket kvar av) Riesen (3st stora påsar) Gott och blandat (5st påsar)
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
    Tack :) Sådant kan göra att man får en liten syn och tanke på hur man ska göra iaf. visserligen ska vi köpa lösvikt eftersom vi vill försöka få färgtema..lite svårt tycker jag. undra hur mycket ditt kan vägt :)
  • AlwaysAndForever2012
    goyan skrev 2011-11-21 19:17:51 följande:
    Jag har räknat med cirka ½ hg per person. Tycker det räcker gott och väl efter all mat, tårta och annat. Glad
    50gram..hmm..undra om det räcker med min släkt
    Men det är skönt höra hur andra gör. då kan man plussa och minusa lite beroende på hur det känns :) får en mall iaf.
  • AlwaysAndForever2012
    förlovadflicka skrev 2011-11-22 14:35:44 följande:
    Vi hade extremt mycket godis inser jag nu i efterhand med tanke på hur mycket som blev över efter att 162 personer varit där och plockat... Men det var det värt! Det var så snyggt med alla burkar osv. Och nu har vi ju alltid godis hemma, hehehehe ;)
    Vad gick det på då? :)
  • AlwaysAndForever2012

Jag har köpt olika skålar på ikea.
    De bästa kostade ju bara 15kr styck. bra :) sådana där som ser ut som gamla godisskålar de hade förr  :)

Svar på tråden GODISBUFFÉ - hur mycket godis per person??