Hur många frågade er om de kunde ta med någon mer, trots det inte stod respektive i inbjudan? och ALLMÄNT LESS OCH SÅRAD
Att vissa frågar om dom får ta med någon är nog pga att det faktiskt är det som är det mest vanliga. Inbjudan brukar vara med respektive, oavsett om det står eller inte.
Jag tycker ju att det är bättre att dom frågar än om dom bara kommer och tror att det var så det var menat.
Att folk svarar sista dagen är inte ovanligt. De flesta väntar till sista stund med att svara. Man har ju satt ett datum, och fram till det datumet är det ok att svara, så det är inget att bli arg på.
Dom som inte svarar när datumet gått ut däremot - tja det är bara respektlöst
Vi trodde också att vi skulle få massa grattis. Men vi hörde ingenting... Knappt närmaste släkten ens. Vissa vänner betedde sig riktigt illa mot oss till och med. Krävde att vi skulle ändra temat mm mm. Helt sanslöst.
Men man får nog acceptera att det faktiskt bara är en större fest för de flesta som man bjuder. Det är inte den största saken som händer för dom. Dom är säkert glada för ens skull, men man är bara stjärna i sitt eget liv.
Som svar till de som vill ta med respektive så är enklaste svaret "Vi har tyvärr inte plats just nu, men vi kan höra av oss om någon säger nej så får han/hon den platsen".
Bordsplaceringen kan du få lov att ändra i ända fram till samma dag.
Jag fick ta fram tuschpennan och kryssa över 4 platser på förmiddagen innan bröllopet eftersom en vän + hennes make och deras barn sms:ade och sa att dom inte skulle kunna komma. (däremot gick det visst bra att åka till hennes mamma dagen efter och fira födelsedag Så nu håller jag på att fasar ut henne ur mitt liv. Vill inte ha henne där, men om jag bara klipper banden direkt så får jag ett helvete istället. Känner henne så pass väl nu).
Ta det lugnt - andas...
Alla frågor som kommer visar ju att folk faktiskt är intresserade, även om det är irriterande när dom inte "förstår"... Ta det inte som att dom är respektlösa när dom frågar. Ge dom ett svar som lugnar dom men utan att lova något.