Hur många frågade er om de kunde ta med någon mer, trots det inte stod respektive i inbjudan? och ALLMÄNT LESS OCH SÅRAD
Att folk inte svarar förrän sista dagen på OSA:t tycker jag inte är något att orda om. Precis lika mycket som att ni har det snävt med tid och mycket att göra kan andra ha det snävt och mycket att göra - alltså kan man inte säga att det är fel av folk att svara sista dagen. Givetvis är det dålig stil att inte svara alls, eller att svara efter att OSA-datumet har gått ut.
Sedan så är det faktiskt så att för de som inte är inne i bröllopssvängen själva så är vissa saker oviktiga eller omärkbara, t ex hur inbjudningarna ser ut. Att du har lagt en massa tid på dem och pysslat och haft dig - det märker helt enkelt inte folk som inte har någon vidare uppfattning om hur bröllopsinbjudningar kan se ut. Frustrerande om man har lagt ner en massa arbete, javisst, men man kan inte kräva att få beröm. Det kan tyckas trist, men det är så som det är.
Folk som frågar om de får ta med respektive? Tja, i princip ser jag inget fel med att folk frågar heller. Självklart är det fel att tjata eller att bli sur om man får ett nej, men frågan dyker upp? Det tycker jag inte är något fel. Folk måste få fråga om de är osäkra - hur ska de annars få chansen att göra rätt?
Jag hoppas att du känner dig mer tillfreds med ditt bröllop snart. Vi bjuder inte folk som får oss att må dåligt överhuvudtaget, spelar roll om det är släkt eller bekanta.