• Oniq

Hur många frågade er om de kunde ta med någon mer, trots det inte stod respektive i inbjudan? och ALLMÄNT LESS OCH SÅRAD

dellelgarin skrev 2011-11-24 09:42:54 följande:
    Ja vi tänker ju olika, vi bjuder alla "med sällskap" och har många namn på våran lista där det står tex Elvira och XX

Jag anser inte att jag är de som skall avgöra vems förhållande som är seriöst eller ej och skulle även tycka det var helt ok ifall någon ville ta med en date.

Men det passar uppenbarligen inte eran dag.
    Det är inte alla som har den ekonomiska eller platsmässiga möjligheten att bjuda alla plötsliga och kanske även väldigt tillfälliga kärlekar.

Om osa är någon månad innan bröllopet och paret bara varit ihop någon vecka så kan det bli dubbelt arbete för brudparet att först lägga till en +1 till någon för att någon vecka senare göra om det hela när denne/a +1 lika hastigt blivit ett ex som kanske t.o.m. måste 'o-bjudas' då det inte är en självklarhet att inbjudan endast gällde som sällskap till en som redan var bjuden...

Vi hade 6st som ville ta med sig sin nyfunna partner. Dagen då bröllopet väl blev av var det endast 2st som kom med sällskap. Behöver jag säga hur många olika bordsplaceringar vi fick gå igenom?

Vi blev t.o.m. tillfrågade om det gick att vänta med osa till någon vecka innan bara för att se om dom 'fortfarande var ett par då'
    En annan (som jag faktiskt tyckte synd om) fick lov att ringa upp sitt ex och förklara att inbjudan inte längre gällde då de inte var ett par längre (hade blivit väldigt konstigt då exet mycket väl skulle kunna dyka upp annars)
    En tredje flackade av och till med sin partner och blev väldigt förvånad då vi från vecka till vecka inte hållit 'partnerns' plats när de så ofta blev tillsammans igen.

Vad som passar ens dag och inte är oootroligt subjektivt
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
Svar på tråden Hur många frågade er om de kunde ta med någon mer, trots det inte stod respektive i inbjudan? och ALLMÄNT LESS OCH SÅRAD