Hur många frågade er om de kunde ta med någon mer, trots det inte stod respektive i inbjudan? och ALLMÄNT LESS OCH SÅRAD
Nu har jag inte orkat läsa igenom alla svar och med risk för att bli sågad vid fotknölarna så tycker jag det är ok att fråga om man får ta med sig sin respektive på ett bröllop. En vän till mig frågade om han kunde ta med sin flickvän, och vi hade utrymme och sa att det gick bra. Jag tycker det känns bra att mina gäster kände sig så bekväma att de vågade fråga. Frågar de så har de också uppfattat att det bara är de som står på inbjudan som är bjudna Och vill ni inte ah fler så är det inte så svårt att förklara att utrymmet inte var större och att tyvärr måste man dra gränsen någonstans...
Och folk är bygda så att man svara sent, gärna sista dagen framförallt om det är lång tid emellan att inbjudan skickas och sista osa-dagen. Även om det är den viktigaste dagen i ert liv så kan inbjudan hamna bakom andra papper på kylskåpet och man missar osa.dagen.
Och jag är ledsen, bordsplaceringen kommer du få göra om och om och om igen. Dagen innan och samma dag som bröllopet så föll 5 personer bort p g a sjukdom och det är bara gilla läget och snabbt flytta om bland platserna...
En bra sak att ta med siig är att om 80% av dagen blir som man önskat ska man vara 110% nöjd.