• daniiel

Vilken bröllopsparfym ska du ha?

Jag velade mellan tre olika och det var dessa

The Body Shop - Japanese Cherry Blossom

Sarah Jessica Parker - NYC

Och tillslut blev det denna

Jessica Simpson - Fancy

• daniiel
    Syrinx skrev 2011-11-23 19:12:23 följande:
    "Ska" man ha en bröllopsparfym? Är det något speciellt man vill åt då? 
    Jag antar att jag kommer bära den parfym jag har till vardags, Chanel no 5.
    Silketuss skrev 2011-11-23 19:20:18 följande:
    Men så skoj, en till som gillar klassiska parfymer!  

Jag antar att man bara vill lukta gott på bröllopet, och att man därför använder någon av de parfymer man gillar bäst och har hemma, alternativt skaffar hem någon som man har haft och gillat mycket?  
    Jag valde att köpa en helt ny som jag var förtjust i. Jag använder inte så mkt parfym till vardags och ville att det skulle vara speciellt just till bröllopet :) Nu har jag använt den ett par gånger efter bröllopet också, när jag och maken har varit på fest och haft myskväll bara vi två :D
  • daniiel
    Syrinx skrev 2011-11-23 20:06:33 följande:
    Aha, så ni båda (du och Silkestuss alltså) tänker att det är trevligt i största allmänhet. Jag gillar ju också att lukta gott! Jag fick bara intrycket av att man skulle ha en annan parfym, alternativt någon speciell som heter något med kärlek bara för att det var bröllop. Men nu är jag med! 
    Haha ja, det kanske finns de som resonerar så också. Men ja, för min del ville jag bara lukta gott på bröllopsdagen :) Hade jag haft en parfym redan som jag tyckte luktade jättegott hade jag nog bara valt att ha den istället. Använder bara ibland till vardags en väldigt lätt och fruktig parfym från MUS och tycker den luktar just lite väl mkt vardag för bröllopet :P
  • daniiel
    RiNa skrev 2011-11-24 13:58:52 följande:
    Jag köpte Princess av Vera Wang tyckte den luktade romantiskt och blommigt till skillnad från den lite fruktiga fräscha från Björn Borg som jag använder till vardags. Jag kopplar ofta dofter till händelser, personer och känslor så jag tycker mest det är kul med en speciell parfym till bröllopet
    Åh, den (princess) är jag väldigt förtjust i :)
Svar på tråden Vilken bröllopsparfym ska du ha?