• daniiel

Bjuda vänner som ej ska vara med på bröllopet till möhippan?

Jag håller inte med om att du absolut inte ska ha något att säga till om angående hippan, att man bara ska blunda och strunta i den helt. Visst, du ska inte planera allt och hålla i den själv, så långt håller jag med. Jag tycker dock definitvt att man i allra högsta grad måste få vara med på något hörn och påverka. Lämna små tips till den/de som ordnar den med tex förslag på vänner att bjuda in och kanske också aktiviteter (om det är något man absolut vill/inte vill göra).

Det kanske beror på att jag skulle tycka det var en mardröm att bli kidnappad, att göra konstiga uppdrag och liknande och trots att jag tycker illa om det, så kanske de som planerar tycker sådant är jättekul och väljer då att göra så. Jag tycker då att det är bättre att man som brud säger till sina vänner att man inte skulle uppskatta det.

Och även om det är alla vänner som ska ordna det tillsammans, så krävs ju att någon tar tag i saken och drar igång det hela. Den personen kanske inte har koll på alla som bruden känner och skulle vilja ha med. Därför tycker jag det är en toppenidé om bruden sammanställer en lista på de hon skulle vilja ha med och kontaktuppgifter till de personerna. Då blir det ju enklare, annars kanske det blir en gäng på tex 5 tjejer som drar ihop något, trots att det är 10 andra som bruden hade velat ha med, bara för att de 5 tjejerna inte hade namn och nummer till de andra. Lite tråkigt.

Ångående att bjuda in de som inte är inbjudna till bröllopet, så tycker jag absolut att man kan göra det. Varför inte? Vill personen i fråga inte vara med, så kan de ju bara skippa det. Jag skulle inte ta illa upp om jag blev tillfrågad om hippa för en vän (som jag inte står jättenära) men inte var inbjuden på bröllopet. Jag skulle bara se det som en chans att få vara med och fira det stundande bröllopet och bruden :)

Svar på tråden Bjuda vänner som ej ska vara med på bröllopet till möhippan?