• fruhgan

Tar ni av er era ringar någon gång? Varför..?

Jag tar av mina ringar när jag tvättar händerna för att inte få fukt under ringen, jag tycker det är obehagligt och det kan även fastna tvålrester under ringen vilket i sin tur kan ge irriterad röd och kliande hud om man har känslig hud (det har jag).
    Tar även av mig ringarna när jag duschar av samma anledning och när jag ska sova tar jag av ringarna eftersom mina fingrar svullnar mycket när jag sover och det är obehagligt att vakna med två ringar som sitter som skruvstäd runt fingret.
     För mig är det självklart att ta av ringarna när jag ska laga mat och baka, helt enkelt för att det är ohygienskt annars, som nån skrev det samlas smuts och bakterier under ringar även om man är noga med sin handhygien - hur noga man än är så blir det smuts och bakterier under ringarna.
    I övrigt har jag mina ringar hela tiden. Jag har inte haft några problem med att vänja mig vid att ha mina ringar, har aldrig funderat på att det skulle vara nåt problem med att vänja sig vid att ha sina ringar - varför skulle man ha problem med det?
    Sen har jag svårt att förstå att man måste fundera på hur andra gör med sina ringar? Varför bry sig om hur andra gör med sina ringar?

• fruhgan

Jag brukar ta en tops med desinfektionsmedel och rengöra insidan av ringarna,brukar göra det på kvällen när jag tar av ringarna för att duscha eller sova och så brukar jag med jämna mellanrum rengöra ringarna genom att lägga dom i hett vatten med lite diskmedel och låta dom ligga i ett targ och sen tar jag en tandborste ( en ny oanvänd såklart) och borstar på insidan där fattningarna är och så sköljer jag dom i riktigt hett vatten.
    För mig är det en självklarhet att rengöra mina smycken, även halsband och armband och örhängen med jämna mellanrum och det är även självklart för mig att man tänker på sin hygien när man lagar mat och bakar och dyl, skulle aldrig ha mina ringar på när jag lagar mat eller bakar - usch!
    Mina fingrar svullnar mycket på nätterna och det är vansinnigt obehagligt att vakna med fingrar som prinskorvar och två ringar som sitter som skruvstäd runt dessa prinskorvsfingrar - alltså har jag inte mina ringar när jag sover. Min mans fingrar svullnar inte alls under natten och därför har han sina ringar på sig.
    Jag tar av mina ringar när jag ska duscha av den anledningen att jag har väldigt känslig hud och minsta lilla tvålrest tillsammans med fukt ger mig irriterad hud under ringarna.

Svar på tråden Tar ni av er era ringar någon gång? Varför..?