• Sofi K

"Prinsess"- ringar?

Satt här och tittade i en av trådarna där ni har lagt upp bilder på era förlovnings- respektive vigselringar. Insåg att det var betydligt fler än jag trott som hade den "uppstående" varianten på ring. Hörde någon som kallade det princess-ring. (en sån som prinsessan Victoria har, så behöver vi inte få några missförstånd.)

Jag och min fästman förlovade oss för snart 4 månader sedan och vigseltankar snurrar litegrann, där ibland ringen. Hur den ska se ut, bredd, guldtyp och stil.

Min fråga till er som har en sådan prinsessring, eller har någon typ av erfarenhet av det. Fastnar man inte i saker? Vänjer man sig vid dom att dom står ut? Hur stor är risken att man böjer dom?

En fråga till... Min förlovningsring har 7 små diamanter i olika storlekar i sig. Finns det någon som har diamanter i sin förlovningssring, men har gått på prinsessring-banan med vigselringen? Vill ni lägga upp bilder så jag kan se hur det kan se ut??

• Svar på tråden "Prinsess"- ringar?
  • Sofi K

Trodde mest att det var en uppstående sten från själva resten av ringen, namnet prinsess innebar.. Tack joråsåatt för den klarheten. Får söka på enstensring eller solitär så kommer jag nog hitta mer kan jag tänka mig. Juset när jag förklarade det med prinsessan victorias ring, var nog mest för att förklara att det inte var en "vanlig" slät ring...

Stort grattis till bröllopet föresten!!! Vore jättesnällt om du ville dela med dig av hur du upplever ringarna. Gärna en bild vore kul att se också. Jag känner att kluvenheten delar sig 30 gånger om ang dethär med ring-val

Svar på tråden "Prinsess"- ringar?