• Maryy

Norrköpingslokaler tack!!

Nu behöver jag alla möjliga tips till lokaler här i Norrköpingstrakten att ha en bröllopsfest på.
    Vi kommer bli ca 50 personer. Nån som vet nåt om nån billig lokal med bra planlösning för bord och lite plats till dans vill man ju gärna ha.

Himmlestadlunds Brunnssalong vet jag redan om men vill gärna ha massa alternativ!

Ni som gift er och haft fest, kan ni rekomendera era lokaler och vad kostade det??

Kram till alla vänliga själar

• Svar på tråden Norrköpingslokaler tack!!
  • YouandMe

Hej!
    Vi ska gifta oss nästa år och vi hade tänkt hyra församlingshemmet till bröllopsfesten. Församlingshem brukar vara väldigt billigt med tanke på vad man får för priset (lokalen, stolar, bord, porslin, oftast bra kök, bra diskmaskiner osv.) Det som man måste tänka på är ju om man ska ha alkohol, tror inte alla tillåter det. Endel kan nog tillåta t.ex. vin/öl till maten, men inget mer. 

Jag har själv hittat denna lista från en gammal Norrköpings-tråd. Det är en massa ställen och endel är rätt dyra. Men det kan ju vara en bit på vägen i alla fall Glad

Lokaler
    Lokal: Abborrebergs festlokal
    Tfn: 0733-85 44 00
    Mail/hemsida: abborreberg@telia.com / www.abborreberg.se
    Kontaktpers: Peter Skullman
    Kapacitet: 100
    Catering: Nej
    Uthyres till (privat/företag) : Alla

Lokal: Albrektssalen (Hyresbostäder)
    Tfn: 011- 21 16 00
    Kontaktpers: Botorget
    Kapacitet: 160
    För (privat/företag) : Alla ( Inriktar sig mest på lugna sammanträffningar då det ligger nära inpå lägenheterna. Samlingslokal)

Lokal: Borgen
    Tfn: 011-17 10 37
    Kontaktpers: Annelie eller Filip Whass
    Mail/hemsida: www.borgennorrkoping.com
    Kapacitet: sittande:800pers. stå: 2000 pers.
    Catering: Ja, fullständiga rättigheter
    För (privat/företag) : Alla

Lokal: Bråvikens Golfrestaurang, Mannheims Säteri
    Tfn: 011-34 00 98
    Kontaktpers: Rasmus Hansson
    Kapacitet: 130
    Catering: Ja fullständiga rättigheter

Lokal: Brasseri Charlies
    Tfn: 011-12 05 87
    Kontaktpers: Lisbeth Johansson
    Kapacitet: 30 / restaurangen då den är tillgänglig
    Catering: Ja

Lokal: Crescendo
    Tfn: 011-18 89 10
    Kontaktpers: Bernt O Eriksson (eller vem som)
    Kapacitet: ca 90
    För (privat/företag) : Alla (förbehåller sig rätten att neka tex: insparksfester mm)

Lokal: Fredgagården
    Tfn: 011- 620 36
    Kontaktpers: Birgitta Olofsson
    Kapacitet: ca: 85 pers
    Catering: Ja Fullständiga rättigheter (måste bokas som paket, ej endast lokal)

Lokal: Grand Hôtel
    Tfn: 011-36 41 31
    Kontaktpers: Britt-Marie Eriksson
    Kapacitet: 150
    Catering: Ja Fullständiga rättigheter

Lokal: Getå Hotell
    Tfn: 011-620 50
    Kontaktpers: Birgitta Dernmar eller Fredrik Beckman
    Kapacitet: 90

Lokal: Himmelstalunds Brunnsalong
    Tfn: 011-15 29 15
    Kontaktpers: Mona Svensson
    Kapacitet: 100

Lokal: Hugo Café & Bar
    Tfn: 011-13 12 50
    Kontaktpers: Patrik Persson
    Kapacitet: 140

Lokal: Husby Säteri
    Tfn: 0121- 347 00
    Mail: Info.husby@husbysateri.com
    Kontaktpers: Sussie Andersson
    Kapacitet: 70

Lokal: Häradshammars Bygdegård
    Tfn: 0125-700 85 / 070-66 20 293
    Kontaktpers: Tomas Johansson
    Kapacitet: 250

Lokal: Laxholmen
    Tfn: 011-23 17 90
    Kontaktpers: Tony Lahdo
    Kapacitet: 150 (eller 200 i källaren)

Lokal: LDG Bankettservice
    Tfn: 011- 15 50 41
    Kontaktpers: www.louisdegeer.se
    Kapacitet: 1100-1600
    Catering: Ja
    För (privat/företag) Ja

Lokal: Löfstad Slott
    Tfn: 011-33 50 67
    Kontaktpers: Eva Taleman
    Kapacitet: 100 pers
    Catering: Värdhuset har. Telefonnummer 011-33 51 65
    För (privat/företag) : Ja

Lokal: Mauritzbergs Slott
    Tfn: 0125- 501 00
    Kontaktpers: Mattias Holmgren
    Kapacitet: sommartid 120, övrigt 60

Lokal: Pappa Grappa Pronova
    Tfn: 011- 442 45 19
    Mail: info@pappagrappapronova.se
    Kontaktpers: Karin Hedlund
    Kapacitet: 150
    Catering: Ja, Ej alkoholtillstånd

Lokal: Paraden (Bacchus)
    Tfn:011-10 07 40
    Kontaktpers: Ulla Westman eller Krister Björk
    Kapacitet: Plan 1: ca 100 Plan 2: ca 50

Lokal: Renströmmen
    Tfn: 011-495 52 30
    Kontaktpers: Ejja Matikainen
    Kapacitet: Mest konferenser
    Catering: Ja (minst 100 pers) Ej alkohol

Lokal: Skogsviken Konferens
    Tfn: 011- 39 17 20
    Kontaktpers: Gunnar Karlsson
    Kapacitet: 50

Lokal: Sörsjön
    Tfn: 011- 612 50
    Kontaktpers: Sussie Öhrling
    Kapacitet: ca 60

Lokal: Takåsen Catering Sörby Herrgård
    Tfn: 011-30 11 26
    Kontaktpers: Fredrik Johansson
    Kapacitet: ca 100
    Catering: Ja, Ej fullständiga rättigheter

Lokal: Villa Fridhem
    Tfn: 011- 622 00
    Kontaktpers: Isabell Jonsson
    Kapacitet: 100 sittande
    Catering: Egen restaurang, fullständiga rättigheter
    För (privat/företag) : Ja

Lokal: Vildmarkshotellet
    Tfn: 011- 15 71 00
    Kontaktpers: Pia Johansson
    Kapacitet: 320 eller ca 200

Jag har inte bott här så länge, så kan tyvärr inte hjälpa till med så mycket mer än detta Glad Lycka till!

• Miss M

Jag har serverat på ett bröllop i festvåningen på Abborreberg och vet om ett par som hade sin fest i stora salen på kårhuset Trappan. Kanske värt att kolla upp iaf...

• frumu

vill ni ha det i stan eller går det bra utan för norrköping? vet många fina ställen i typ vånga, och billigt är det med :)

• fruhgan

Tipsar om Fredgagården: www.fredgagarden.se
    Vi hade vår bröllopsmiddag där och vi är jättenöjda
    Billigt att övernatta också om ni vill sova över.
    Billigt för gästerna också om de kanske också vill sova över (och slippa köra hem ) Vi och våra bästa vänner sov över där och de har en bubbelpool och bastu som man kan ha för lite skön avslappning i efter festen.
    Vi drack bubbel i bubbelpoolen med våra vänner och det var en riktigt härlig avslutning på en perfekt dag
    Fredgagården kan även ordna med tårtan, fotograf och kan tipsa om florist och frirör och makeupartist om man vill det. Vi sov över där från fredag till lördag och från lördag till söndag och hade en egen frisör som kom ut dit på morgonen och fixade mitt hår och det var inga problem alls, det finns ett rum med stor spegel och stolar och bord om man vill skåla med sin tärna och frisören efter en lyckad uppsättning

• Maryy

Men oj vad många bra tips!! Flitigt jobbat. Tack så hemskt mycket och god jul på er alla!!!

• Maryy

Och svar till frumu: Vi är inte säkra på om vi promt måste ha i stan eller inte, är från landet så jag trivs där men då är det oftast församlingshem som är tillgängligt och vi hade förmodligen tänkt ha bar på festen sen, vilket man oftast inte får ha där. Tål att fundera på :)

• Memsan

Vi håller på och letar lokal just nu och har varit på de flesta av dom ställena som nämnts ovan.
    Jag tänkte skriva ner lite om hur det var på ställena vi besökte. Vi letar efter en lokal vintertid som tar 70 pers med plats för dans och mingel senare. Det kanske kan hjälpa dig/er, men bästa är ju helt enkelt att bara åka och kolla. Varning Långt Inlägg.

Himmelstalunds Brunnsalong: Vi var där nu i augusti och tittade. Stort och luftigt men det är några 100 år gammalt och tyvärr så hörde vi råttor i väggarna. Men priset är bra. Måste ha Cateringfirma för att få vara där. Kan ta med egen dricka.

Vildmarkshotellet: Trevlig personal och festlokalen är gigantisk. I vanliga fall så är det en konferenslokal som kan ta typ 300 pers & heltäckningsmatta i "matsalen". Men det är vy över bråviken & har stor potential. Sommaren nu 2011 så fick vi en offert på 4500 för enbart lokalen. Men mat och dryck måste man köpa där och då är det ju nästan en individuell offert som gäller. Tillgång till logi.

Villa Fridhem: Min personliga favorit. Översteg förväntningarna väldigt högt med nyrenoverade lokaler och stilig inredning. Tyvärr så blev det aldeles för dyrt för våran lilla budget men där får man också en paketlösning där man hyr hela anläggningen inkl pooler och sånt. Man får även med en bröllopskoordinator i den offerten och hon är en av de trevligaste och tillsynes påhittigaste koordinator jag träffat. Mar och dryck genom dom. Tillgång till logi.

Stens Hus: Ett par som hyr ut sin nedervåning. Kvinnan arbetar som designer och det märks tydligt när man ser lokalerna. Dom bor i en gammal skola mittimellan sörsjön och yxbacken typ. Så nedervåningen har plats för ca 60 sittande gäster och en del mingel. Minns ej vilka uthyrningstider som gäller men ett otroligt coolt & Fräscht hus. Dom riktar in sig på just bröllop, födelsedagar och dop. Glömde fråga ang egen dryck. Men maken äger en av restaurangerna i staden och kan fixa en bra "deal" på maten tydligen.

Crescendo: Ligger i knäppingsborgskvarteret. Lite svårt att få tag på dom eftersom det är en ideell förening. (ursäkta stavningen, huvudet funkar inte som det ska idag). Men man kan få in 100 sittande gäster. Man gör mycket själv. Man får ta med egen mat men man får bara ha egen dryck i själva matsalen, i bardelen så har dom tydligen vissa rättigheter så där får man inte ha egen dryck och bortom den så har man handikappstoaletten. Matsalen kändes luftigare när man stod inne i den än när man kikade in genom fönstrena. Mycket trä, enkelt och väldigt jazzinspirerat.

Grand Hotel: där har dom bråvikensalen och bankkyrkan att erbjuda som festlokaler. Bråvikensalen kändes för mig som en konferenssal- lite instängt. Bankkyrkan var mycket större och luftigare. Där måste man köpa mat och dryck genom elite hotel.

Louis de geer: Efter mycket om och men så fick vi äntligen träffa dom och fick se på flygeln och värmekyrkan. Nu i 2011 ville dom ha över 12000 i hyra för endera Flygeln eller Värmekyrkan. Handikappsanpassade, Stora lokaler, stor potential att göra vad man vill. Man kan få hjälp med vad som helst mot betalning. Måste ha mat och dryck genom dom. Tyvärr så fick inte jag någon bra vibb ifrån kvinnan vi träffade, hon höll inte vad hon lovade till oss och blandade ihop våra möten osv. Men någon annan har säkert bättre tur.

The Lamp Hotel: Deras festlokal/konferenslokal är inte färdigbyggd än men det ska hålla samma stil som själva hotellet och restaurangen så det blir säkert ashäftigt. Där måste man köpa maten & drycken genom restaurangen som drivs av Östgötakök.

Husby Säteri: Riktigt coolt, stora svindlande stentrappor. Många intressanta rum och kika in i. Har tillgång till logi. Anläggningspriset, personal & lite hjälp ingår i matpriset tydligen. Riktigt coolt och fina vyer ifrån matsalen som är på 2a våningen och dansplatsen är på markplan. Tyvärr så passade det inte oss eftersom vi har många handikappade som ska komma och det är inte handikappsanpassat alls.

Marmorladan: Cool gammal lada i sten och trä. Inget vatten eller toalett i byggnaden utan det finns nutida utedass bakom. Men det ligger några meter ifrån bråviken vattnet med en storslagen vy. Klart värt ett besök.

Laxholmen: Gäller tydligen bara restaurangen högst upp. Kan ta ca 80 personer om jag minns rätt. I min mening lite ocharmigt med flagnande färg och andra kosmetiska brister- men det är ju en lunchrestaurang i vanliga fall. Men då har du en vy över hela staden. Mat och dryck köpes där.

Sen så har vi försökt att komma in och titta på den lilla restaurangen som ligger vid Sörsjön campingen- no luck.
    Aborreberg kommer ha säsongsstängt när vårat bröllop beger sig.

Kvarterskrogen Asken har en liten nedervåning som tar ca 50 pers. Som ett ljust litet valv.

Bacchus har en festvåning också. Men den känns lite westerninspirerat och allt är i trä. Lutar lite. Men själva restaurangen har ett stort rum också för privata sällskap.

Carl-Johan kanske får in 50 personer i sin matsal. Då finns det ju en stor terass också som har Strömmen som granne.

Beroende på vilken veckodag man gifter sig så kanske man kan kontakta Kårhuset Trappan. Deras lokaler är lagom stora och ligger mitt i industrilandskapet.

Broadway Bistro/ Dynamo har jag hört att dom tar drygt 50 gäster. Har inte varit där än.

Bråvikens golfklubb har jag inte varit hos men jag har pratat med killen som hyr ut. Tydligen så håller man festen på ovanvåningen men det är tydligen inte så jättestort.

Sörby Herrgård: Kontaktade dom och fick bara halvskumma svar tillbaka. Var ute och tittade på omgivningarna och eftersom det ligger i gamla F13 så tyckte vi att det var väldigt oromantiskt för oss. Jag önskar er andra bättre lycka.

Stegeborg: Vi var inne och kikade lite i somras men lokalerna var alldeles för små för våran fest. Men uteserveringen är stor och fin.

Lagerlunda: En vanlig liten barrack som ligger mitt i ett bostadsområde. Egen mat och dryck.

Jag har säkert missat nåt. Men dessa ställen är var jag har varit på och kikat lite. Har ännu inte hittat en lokal som passar budgeten och vårat tema. Men jag hoppas att detta var informativt för någon av er.Kyss
    Jag ber om ursäkt för eventuellt stavfel och felaktiga meningsuppbyggnader.

• Maryy

Memsan TACK för de utomordentligt bra beskrivningarna! Du va lite osäker på Sörby Herrgård där, vi är inte intresserade av det för att det är för dyrt, men de har jättebra lokaler! Kompisen hade bröllopsfesten där. Bra matsal, och bredvid är det en stor sal där man kan dansa i. Finns även en nedervåning där det finns soffgrupp och bar. Jättemysigt! Hade det inte varit så dyrt (har för mig att det är det) så hade jag garanterat tagit det.

Hoppas ni hittar nån bra lokal, och grattis till det kommande bröllopet!

Svar på tråden Norrköpingslokaler tack!!