• Alicemom

brudsminkning på makeupstore?

Kan man göra det? vad kostar det iståfall?

• Svar på tråden brudsminkning på makeupstore?
  • Pluppe
    Chicita skrev 2011-12-05 15:16:59 följande:
    Vad konstigt... Här i Borlänge brukar dom annonsera om det. Och det står alltid bara "makeupstore" inte "makeupstore - borlänge" så jag har antagit att det var ett koncept dom hade i hela kedjan.
    Men det kanske finns två olika varianter, en där man får produkter och en där man inte får. Min kanske kostade 595 då? Det var inte jag som betalade, vi gjorde sminkningen som en grej på min möhippa...
    Ja det är väldigt lustigt.. Hade gärna fått lite produkter när jag var där också. Det enda jag fick var vilka produkter som användes nedskrivna på ett papper så jag kan gå och köpa när jag vill (vilket jag tyckte var jätte bra, men ändå)..

Egentligen kan man ju fuska till sig ganska mycket grejer (fast det kanske är lite fult gjort). Jag menar, allt som innehåller ordet brud kostar ju 500 kr extra eller mer. Burdmakeup kostar mer än en festmakeup. En bruduppsättning kostar mer än en fest/baluppsättning.. Ändå kan man ju be dem göra exakt samma sak..
    '
  • sagoprinsessa

Jag ska göra en brudsminkning på make up store i eskilstuna, där kostar den 1500, då får jag först en sminkning där man provar ut sminket så att jag är nöjd sen på bröllopsdagen får jag samma sminkning (om jag är nöjd) med samma person som sminkade mig första gången så att jag ska känna mig trygg och varor för 500. Helt okej tycker jag Glad

• augustesen
    Alicemom skrev 2011-12-04 23:49:09 följande:
    Jo men jag vill knappt lägga 1500:- på ringen eller håret så då kommer det inte ske, jag är duktig på att sminka mig själv men det känns ändå lite roligare att få det gjort på salong eller så men inte om det kostar så mycket.
    Jag är en absolut sminknörd och älskar att sminka både mig själv och andra, men nej på bröllopsdagen vill jag vara ompysslad. Finns nog en risk att jag är lite skakis/nervös/otålig och då kommer ju sminket se för galet ut om jag gör det själv :p På hotellet där vi ska ha festen tog dom 1200:- för brudsmink ink konsultation..dock är det troligtvis Bare Minerals och det blir för skimrigt för mig.
    Ska besöka MUS när jag kommer tillbaka till Kalmar och se vad dom tar där..men lär väl vara 1500:- där också då :p
  • Alicemom
    augustesen skrev 2011-12-05 21:00:48 följande:
    Jag är en absolut sminknörd och älskar att sminka både mig själv och andra, men nej på bröllopsdagen vill jag vara ompysslad. Finns nog en risk att jag är lite skakis/nervös/otålig och då kommer ju sminket se för galet ut om jag gör det själv :p På hotellet där vi ska ha festen tog dom 1200:- för brudsmink ink konsultation..dock är det troligtvis Bare Minerals och det blir för skimrigt för mig.
    Ska besöka MUS när jag kommer tillbaka till Kalmar och se vad dom tar där..men lär väl vara 1500:- där också då :p
    Jaa jag får lita på mig själv, får ju brudfrisyren gjort för 500:- :) Jag tänker inte lägga 1500 på en sminkning det är alldeles för mycket pengar, finns ju en risk att man inte ens blir nöjd :P
  • ViviN

Har fått festsminkning på makupstore för typ 500, inklusive produkter. Blev superfint, så det är ett självklart val för mig. Mn det beror väl kanske lite på personen som gör det också...

• Alicemom
    ViviN skrev 2011-12-06 09:47:14 följande:
    Har fått festsminkning på makupstore för typ 500, inklusive produkter. Blev superfint, så det är ett självklart val för mig. Mn det beror väl kanske lite på personen som gör det också...
    500:- hade jag lätt kunna lägga på sminket, även 800:- men inte 1500:-:/ vi ska ha ett litet bröllop med 15000 kr i budget så då känner jag att det inte är värt att lägga 1500 på bara smink.
  • Chicita
    Alicemom skrev 2011-12-06 12:36:22 följande:
    500:- hade jag lätt kunna lägga på sminket, även 800:- men inte 1500:-:/ vi ska ha ett litet bröllop med 15000 kr i budget så då känner jag att det inte är värt att lägga 1500 på bara smink.
    Men hör med makeupstore vad dom ska ha för en festsminkning eller sminkkurs då och om det finns ledig tid den dag du ska gifta dig.
    Det kostar ju inget att fråga Glad

Du kan ju säga att du hört andra säga att dom har en sorts kurs där man blir sminkad och sen får produkter för samma summa. Och att det ska kosta runt 500 ungefär. Och hör vad dom säger sen...
  • Ninja66

Hej Eleonor 311!

Heter Nina och ska gifta mig på midsommarafton. Är inne på denna sida varje dag och kollar ALLT! Hörde att du kanske kunde hjälpa till med sminkning. Jag bor i E-tuna och vet inte riktigt vart jag ska vända mig eftersom vi bara har bott här i två år. Kan du kanske hjälpa?

• pulmonate

Jag håller med er allihopa att 1500kr är alldeles för mycket för smink! Festsminkningen blir säkert toppen!! Då jag jobbat både som modell och hårmodell är man van att bli ompysslad och det krävs inte alltid att det ska vara värsta kändis sminkösen för att det ska bli bra.  I och för sig ända gången jag varit "brudmodell" gjorde frisören en helt galen mohawk på mig! hahah. 
    Jag kommer helt klart satsa på något billigare alternativ till både smink och hår. Alltså just att man tar FEST sminkning och hår istället för att man säger order "bröllop" och får betala 3ggr så mycket! 

• Pluppe
    pulmonate skrev 2011-12-06 22:33:42 följande:
    Jag håller med er allihopa att 1500kr är alldeles för mycket för smink! Festsminkningen blir säkert toppen!! Då jag jobbat både som modell och hårmodell är man van att bli ompysslad och det krävs inte alltid att det ska vara värsta kändis sminkösen för att det ska bli bra.  I och för sig ända gången jag varit "brudmodell" gjorde frisören en helt galen mohawk på mig! hahah. 
    Jag kommer helt klart satsa på något billigare alternativ till både smink och hår. Alltså just att man tar FEST sminkning och hår istället för att man säger order "bröllop" och får betala 3ggr så mycket! 
    Men då kommer du alltså inte berätta att du ska gifta dig den dagen? Eller hur har du tänkt?
  • Sebastiána

Jag testade att bli sminkad på Make-up store innan jag skulle gifta mig men blev inte alls nöjd. Hon kletade på hur mycket som helst i ansiktet. Det blev inte ens rätt färger. Jag har en rosa underton och hon sminkade med gulaktig foundation så ansiktet såg gult ut medan halsen såg rosa ut. Inte snyggt! Jag har hört andra som varit nöjda så det beror nog en del på vem som gör sminkningen också.

Jag vill se snygg och naturlig ut så jag gjorde det själv och fick en massa beröm. Många ville veta vem som sminkat mig och blev förvånade när jag sa att jag gjort det själv

Svar på tråden brudsminkning på makeupstore?