Hur komma tillrätta med naglar som skivar sig???
Mina naglar har alltid varit superstarka tills för några år sedan.
Såpass starka att jag har haft problem att klippa dom till och med. Även större nageltänger böjer sig när jag ska klippa. Har fått lov att använda såna där sidoställda tänger som man använder till besvärliga tånaglar
Men mina har också börjat skiva sig nu. Det började faktiskt efter första gången jag gjorde naglar med akryl till min väns bröllop för 6 år sen ca.
Efter det har jag inte velat göra förlängningar, men provade ändå gelé till bröllopet. Och någon vecka efter bröllopet så släppte hela översta lagret av nageln, så jag har nu hållt på att lacka, fila och putsa tills dom har växt ut någotsånär.
Jag undrar om det kan ha något med kost och motion att göra?
Jag skadade en axel för ett antal år sen och har inte kunnat träna som jag har brukat. Och kosten har ju varit en del tröstmat också tyvärr. Och det var i samband med att jag slutade vara så aktiv som mina naglar blev sämre...
Just nu gör jag inte så mycket, jag försöker äta D-vitamin eftersom det bland annat hjälper kroppen att ta upp kalk och binda det i skelettet. Och jag tycker mig ha märkt att naglarna börjar se lite friskare ut uppe vid nagelbädden men jag kommer ju inte veta ordentligt innan dom har växt ut helt...