Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Hur komma tillrätta med naglar som skivar sig???

För ett par år sedan hade jag problem med naglar som bröts. De blev sköra i den torra kylan (20-30 minusgrader var inte bra för händerna) här i norra Sverige. Jag började använda nagelolja och året efter blev det mycket bättre.

Nu har jag istället börjat få problem med att naglarna skivar sig. Jag lyckas ändå, hittills i alla fall, få långa naglar, men det känns som jag måste pilla och pyssla med dem alldeles för mycket.

Finns det någon produkt som kan motverka att naglarna skivar sig? Någon produkt som verkligen hjälper?

• Svar på tråden Hur komma tillrätta med naglar som skivar sig???
  • Sebastiána

Jag vill hest inte bygga på nageln. Jag vill ha fina naturliga naglar. Kosttillskott kanske vore något?

• Sebastiána
    Guffi skrev 2011-12-08 21:30:28 följande:
    Jag tror att det är vid zinkbrist som hår hud och naglar kan ta stryk..
    Så multivitamin kan kanske vara ett alternativ? Stress och dålig kosthållning är de främsta orsakerna till bristen.. Slarvar jag med kosten (äter för ensidigt) så får jag också naglar som skivar sig, annars är de alltid jättestarka och växer som ogräs ;)
    Intressant. Själv tycker jag att jag äter som vanligt och inte stressar så mycket, men ibland märker man ju inte sånt själv. Jag stressade i och för sig mycket för ett halvår seda när vi gifte oss. Det kanske är det som syns nu.
Svar på tråden Hur komma tillrätta med naglar som skivar sig???