• fruhgan

Schalins ringar

Men fick du inte prova ringar i affärerna?

• fruhgan
    ema skrev 2011-12-07 16:03:00 följande:
    Tack för era svar.

Det var ingen idé att prova ringar i affärerna, dels för att de inte hade särskilt stora delar av schalins sortiment hemma, och dels för att de ringar som passade min skena bara var tre st alliansringar, som jag inte var intresserad av. De ville sälja sina egna märken istället... Min blivande har samma förlovningsring som mig, det är en 720-5  fast 3 mm istället för 5mm. Det var just därför jag tänkte att det kanske bli lite tråkigt för honom om han har två likadana ringar fast i olika bredder på sig, och ville hitta en med något slags mönster eller liknande. Kanske går det att modifiera Rom tex. Våra förlovningsringar är ju trots allt modifierade.

Så vi har tänkt tvärtom emot dig Ekorren, en förlovningsring på 3 mm och en vigselring på 5 mm. Det expediten sa till mig idag när jag var förbi var att det går att sätta i stenar på min förlovningsring, så ett tips till dig kan ju vara att skaffa en till 720-5 fast 3 mm bred och sen välja vilka stenar du vill ha på den.

Jag hade tänkt maila Schalins och fråga, men hittar ingen mailadress....? 
    Jag tror att det bästa för dig/er är att prata med en guldsmed (alltså en som inte tillhör de större kedjorna utan en guldsmed som har egen butik och verkstad). Ofta kan de göra underbara ringar precis som man vill ha dom och det måste inte bli dyrare än en ring från tex Schalins, var tydlig med hur mycket pengar ni vill lägga på ringen och fråga vad han/hon kan göra. Kolla om ni har smycken hemma som ni kan byta in och få ner priset eller om ni köper en ring ni har råd med nu och sen gör ni om den till en sån ring du vill ha när ni får råd.
  • fruhgan
    Ekorren skrev 2011-12-07 16:23:19 följande:
    Jag var helt säker på att det gick att maila till dem direkt, men nu hittar inte jag heller någon mailadress :s Det går ju att göra utvändig gravyr som ord eller mönster, de säger ju i katalogen att de kan göra istortsett vilket mönster som helst på ringarna, kanske kan vara ett alternativ? Min blivande vill inte ha två ringar, däremot funderar han på att göra "något coolt mönster" på förlovningsringen till vigseln. Andra förslag kan ju vara att "frosta" hans ring, då blir den ju inte helt lik den första ringen. Eller ta en likadan ring fast i gult guld, det tycker jag är snyggt iaf :)
    Jag gillar också idén att köpa en likadan fast i gult guld till mannen så han har 2 likadana ringar fast en ring är vitt guld och den andra i gult guld. Min kollega och hennes man har sådana ringar båda två och det är väldigt läckert, jag tycker att det vita guldet framhäver det gula och tvärtom
Svar på tråden Schalins ringar