Schalins ringar
Tjohoo! Vi har Schalins 720-5 (5 mm) i vitt guld som förlovningsringar. Har inte riktigt samma problem som du, jag vill ha en vigselring som är 3 mm och ringarna som Schalins har i samma skena är minst 5 mm (Aries, Nova, Libra och Glimma. Du har kanske kollat upp dessa redan?). Däremot kan man göra om ringarna så att de blir precis som man vill ha dem (oftast iaf) tex byta skena, ändra bredd, antal diamanter osv. Så om ni tex vill ha Rom så kan de säkert göra så att själva vitguldskenan blir samma skena som 720 och sedan att gulguldsringen går utanpå som vanligt. Prata med butiken, eller maila Schalins direkt och fråga :) Det jag funderar på att göra är att ta Schalins ring Samoa (6 mm) och kapa den på mitten så att den bara blir 3 mm, och att göra den tunnare så skenan blir samma som 720. Jag vet ju inte om just detta går att göra, men ska kolla upp det när det börjar närma sig. Angående din blivandes ring, han har ingen förlovningsring? Han kanske kan ha en likadan 720- ring som förlovningsringen? Den är ju utan stenar och finns ju ända till 7 mm om han tycker att det är snyggt. Har jag förstått rätt om du ska ha två ringar och han en? Ursäkta avsaknaden av styckeindelningar.