• knyttan

Betalar Era föräldrar något till bröllopet?

Vi började planera utifrån att vi skulle betala hela bröllopet själva. Vi har inte så mkt pengar iom att min sambo fortfarande är student och jag tog ut min examen för knappt ett år sedan. Men sedan när vi väl kommit igång med planeringen så sa mina föräldrar att de vill ge oss 30.000 till bröllopet.
    Det är nästan en fördubbling av vår budget Förvånad så vi var väldigt tveksamma till en början, men självklart så innebär det ju att vi skulle kunna få ett finare bröllop än vad vi tänkt oss. Så nu har vi bestämt att mina föräldrar ska stå för mat, tårta och all alkohol till festen (från Tyskland). Det kommer ändå inte gå på den summan som de erbjöd. Lokalen får vi gratis i fyra dagar av en arbetskompis till min pappa, så där hjälper de ju också till mycket. Resten kommer vi stå för, min sambo ska betala ringar och sin kostym, jag betalar min klänning och fotografen och sen går väl sparkapitalet åt på resten!

Jag har frågat min pappa om råd vad det gäller olika cateringalternativ, eftersom de ska betala, men i slutändan så blev det liksom naturligt vilket alternativ vi skulle ta. Resten av bröllopet bestämmer de inget över! Min sambos föräldrar har hintat om att de kommer att ge ett bidrag till bröllopsresa men det är heller inget vi utgår ifrån eftersom vi vet att de kommer att lägga supermycket pengar på att komma hit för bröllopets skull.

Svar på tråden Betalar Era föräldrar något till bröllopet?