Betalar Era föräldrar något till bröllopet?
Varför är det så många som gifter sig när dom är unga studenter? Föräldrarna har inte mycket val då än att öppna plånboken.. Jag tycker att man kan vänta tills man har inkomst att kunna betala sitt eget bröllop eller iaf majoriteten av bröllopet. Men jag tycker det är helt ok att ta emot mindre bidrag eller ett handtag så länge det inte är för ansträngande..
Min killes syster fick 25.000kr när hon gifte sig, vilket jag tyckte var en smula märkligt eftersom de har jobb, är över 30 båda två och har barn t.o.m. Nu vill de betala lika mycket till oss, jättegeneröst men det känns konstigt att ta emot så mycket pengar. Mina föräldrar har inte erbjudit sig och skulle aldrig i livet fråga dem, de har inga stora inkomster och jag är den första av fem syskon som ska gifta mig.
Vi har båda heltidsjobb och bor billigt och enligt budgeten vi gjort ska vi ha klarat av att betala för alltihop till september, då smäller det :)
Vet att hans föräldrar vill att vi gifter oss med bara närmsta familjen närvarande, men jag vill även att våra vänner ska vara med på den stora dagen och det är trots allt min bröllopsdag så jag tänker inte kompromissa!