• Emelievk

Vinterbröllop-färgval på klädsel

Hejsan! Jag och min sambo har fått en inbjudan till ett härligt vinterbröllop i slutet av februari. I inbjudan är klädkoden högtidsdräkt vilket innebär en aftonklänning för min del och frack för killens del. Men jag har stångat mig blodig för att försöka hitta någon information om passande färger på klänningen, jag vet att man inte ska ha vit svart eller rött( även om det sistnämnda bara är fjantigt) Men vilka färger är passande att bära på ett vinterbröllop? Snälla ni kom med förslag och tips! Emelie

• Svar på tråden Vinterbröllop-färgval på klädsel
  • Emelievk

Tack för svaren! Har också funderat kring de färgerna en mörkblå eller mörkgrön klänning tror jag det får bli, men nu till nästa dilemma, är det skillnad på klänning och klänning spelar det någon roll om man väljer en axelbandslös klänning eller en med någon typ av ärm, anses någon av dem mer eller mindre uppklädd? ;)

• Emelievk

Jag har aldrig någonsin klätt upp mig så fint som inför detta bröllop, och jag erkänner att det ska bli så roligt, men det lär ju svida lite att lägga ut närmre 2000 kronor för en klänning till ett tillfälle... Vad är det egentligen som är skillnaden mellan aftonklänning och balklänning, jag personligen tycker att en balklänning ser ut som en brysk än ing fast i en annan färg än vitt, är det alltså kjolens storlek? (tänker maräng klänning) hihi och vad tycker ni isåfall att man skall välja bal eller aftonklänning, båda går under begreppet högtidsdräkt. Så roligt att få hjälp av intresserade människor!:)

• Emelievk

Måste ju rätta till stavfelen lopps :$ menar förstås att en balklänning ser ut som en brudklänning fast i annan färg:)

Svar på tråden Vinterbröllop-färgval på klädsel