• Anonym

Inbjudan, min text

Jag väljer att vara anonym då jag har bla tärnor som känner till mitt namn här.

Vi ska gifta oss i Maj och tanken var att skicka ut korten i januari, men ska träffa många inbjudna nu under  julfiranden och vore kul att lämna över det i handen. Som för många andra är det första gången vi skriver en bröllopsinbjudan och om vi ska få kortet jag hittat innan jul måste vi beställa imorgon! Vill inte att någon ska se/läsa korten innan och har därför ingen som kan kolla att det ser "rätt ut". Killen är dessutom i fält och finns knappt att nå på telefon. Han gav mig "fria händer".

Förslag;

Välkomna
    Vi hoppas att Ni har möjlighet
    att närvara vid vårt bröllop

Mitt namn
    och
    Hans namn

Den ?? maj
    Klockan 14.30
    ??? Kyrka
    Orten

Vi bjuder sedan in till fest på ??? gård
    med hemlagad buffe och dans 

Till kyrkan är ALLA varmt välkomna men till
    middag och fest är det 13 år och uppåt

Klädsel - Kavaj

OSA senast den 1 april till
    Min mammas namn och min pappas namn ?telefonnummer?
    eller ????@hotmail.com

Mer
    detaljerad information fås vid anmälan 

• Svar på tråden Inbjudan, min text
  • Sörön10

Fint!  

Det enda jag tänkte på är formuleringen angående 13årsgränsen.  Vill man inte behöva svara på frågor och sånt är det extra bra att vara extra tydlig. Speciellt gällande en sån sak som folk tenderar att ha så starka åsikter runt! 

Till kyrkan är ALLA varmt välkomna men till
    middag och fest är det 13 år och uppåt 

Kanske:

Till kyrkan är alla varmt välkomna. På middagen och festen efteråt är det åldersgräns 13 år. 

Eller något liknande. Alla förhandlingsmöjligheter elimineras och det framställs inte som något negativt som ordet "men" kan klinga som. 

• Anonym

Du har nog bra poäng, ska ändra det innan jag beställer. :)

• CarinRosalie

en liten grej bara, buffé stavas med en liten fjong på é-t :) Annars ser det finfint ut!

• Anonym
    CarinRosalie skrev 2011-12-16 15:40:29 följande:
    en liten grej bara, buffé stavas med en liten fjong på é-t :) Annars ser det finfint ut!
    Det var en sån sak jag såg och skulle "fixa sen" så tur att du sa något, för annars hade jag klart glömt att fixa till det.. =)
  • saken247

Jag tycker att det är bra att ni väljer att ha åldersgräns, små barn ska inte vara med på vuxen fest tycker jag :) jag funderade på det om klädseln, tänkte mest på om alla har kavaj,

• Anonym
    saken247 skrev 2011-12-16 19:44:12 följande:
    Jag tycker att det är bra att ni väljer att ha åldersgräns, små barn ska inte vara med på vuxen fest tycker jag :) jag funderade på det om klädseln, tänkte mest på om alla har kavaj,
    Jag håller med om åldersgränsen, små barn får gärna vara på fest MEN en lång middag med dans, samt en hel del alkhohol känns fel. Anledningen att vi satt den på just 13 år är för att två små kusiner till mig, som är 13 år, ska kunna få  vara med och det är ju trots allt tonåringar och inte barn.. De betyder mycket för mig att de kan vara där, och de skulle bli förkrossade om de inte fick komma. Men det var svårt att bestämma en ålder som kändes rätt, vi tänkte först 18 år pga alkhoholen. Men kom sen fram till att alla tilltänkta som är mellan 13-17 år är väldigt skötsamma och är barn vi har bra kontakt med, samt har turen att ha vettiga föräldrar där som kan ta sitt ansvar och inte inte har något emot att de yngre tonåringarna får vara med.

Klädseln kavaj var ett svårt val det med, vi vill att gästerna ska känna sig bekväma och ingen ska kännas sig tvingad till att köpa nytt och det är den "lägsta klädkoden". Vi ville inte heller skapa förvirring bland de inbjudna där de var osäkra för vad "alla andra skulle ha", vilket bristen av klädkod lätt resulterar i. 
  • saken247

Jag tycker att ålder 13 år är en bra ålder, då är man såpass vuxen att man kan hantera de olika diskussionerna som dyker upp i samband med alkohol, jag har själv precis utformat våra inbjudnings och det var svårt, jag skrev om klädseln : klädsel uppskattas formellt men bekvämt, har en del som har dåligt ställt, sen vill jag ha en avslappnad fest, :0)

Svar på tråden Inbjudan, min text