bröllop norrköping 2012
Vi gifter oss i Gistad men ska ha bröllopsfest i Norrköping i maj 2012!
Vi gifter oss i Gistad men ska ha bröllopsfest i Norrköping i maj 2012!
Sörby är fint! Vi var där på examensmiddag. Det var väldigt bra mat och trevlig personal.
Hur många blir ni på bröllopet?
40 - 50 PERSONER, minst 10 st är barn
Ni då ?
Vi har bokat lokal och kyrka. Jag har beställt en klänning som bör komma hem på torsdag så jag håller tummarna =)
Jag har pratat med en blombutik som sa att just pioner som jag har tänkt mej till bröllopet kan skilja sej mkt i pris beroende på vädret. Så jag kommer inte att bestämma blommor förren 4 veckor innan bröllopet beroende på prisläget. Tårta väntar jag också med. Frisör får bli en bekant och min syster fixar mitt smink. Dekoration ska vi inte göra själva (ingår i lokalen) så det gör jag inget. Det är bara honnörsbordet som vi eventuellt fixar själva men jag har inte bestämt det än. Min m2b ska fixa med bil så jag får väl lita på att han gör det =/
Det som stressar mej och som jag vill ha klart snart är inbjudningskort, bröllopshäfte och fotograf.
Är det ngn som känner till en bra och prisvärd fotograf i trakterna?
Många blomsterbutiker har pärmar med blombuketter som de har gjort. Då kan man lätt se om de är duktiga eller inte. Det finns ju även olika "stilar". Man kan ju få en feeling för stilen bara man går in i butiken o tittar. Så det är ett tips =)
Bröllopstårta funderar jag på att beställa från Linköping faktiskt - från Tårtverkstan. De är väldigt bra!
Hej!
Är det ngn som har tips på ngn lokal i Norrköping som man kan hyra en söndag? Vi tänkte ha brunch dagen efter bröllopet men lyckas inte hitta ngn lokal. Vi räknar med ca. 130 personer som kommer på brunchen så lokalen bör vara ganska stor...
Många lokaler hyr man ju hela helgen - är det ngn här som hyrt lokal i nkpg (eller utanför nkpg) helgen den 26-27 maj? Så kanske vi kan "dela" helgen och kostnaden på ngt sätt =)
Hallå Norrköpingsbrudar!
Är det liv härinne eller?
Jag läste i en annan tråd om brudar som byter tjänster med varandra och jag tycker att det låter som en väldigt väldigt bra idé. Jag kan ställa upp och hjälpa till med exempelvis dukning! Själv behöver jag hjälp med att ställa ut blommor på borden. Någon som är byta-tjänster-sugen?
Vi kanske kan skriva vad vi behöver hjälp med och vilka datum som gäller? Om någon är bra på ngt särskilt så kan man skriva det med.
Jag är ganska bra på att göra plockmat. Typ snittar och sånt om ngn behöver hjälp med det! Jag tycker även det är kul att pyssla så inbjudningskort etc kan jag också hjälpa till med!
Själv behöver jag hjälp med att ställa ut blommor den 26 maj.
Så, är det ngn som är på? Lordoz och RazzHaug - hur ser det ut för er del?
Hej tjejer!
Är det ngn här som känner eller vet om någon som kan filma hyfsat? Vi vill gärna ha videoklippfrån vår fest och vår vigsel.