• Sofi K

Vigselring innanför förlovningsring???

Funderar över en sak...
    Jag har alltid tagit det som självklart att man ska ha förlovningsringen innanför vigselringen på fingret, eftersom det ju är den man får först...
    Men nu det sista har jag märkt att det blir mer och mer vanligt att man har vigselringen innanför förlovningsringen. Varför gör man så? Är det bara en mode-grej eller har det någon djupare innebörd? Någon "andemening" typ? Finns ingen av de jag känner som varit gifta "länge" som har det så, men många av vänner som gifter sig nu för tiden har blivit tillsagda av juveleraren att det är "så det ska vara"...

Har någon något svar? Förstår ju, som i alla andra fall, att även detta är valfritt från par till par, men är nyfiken!

• Svar på tråden Vigselring innanför förlovningsring???
  • Sofi K

Vad skönt att se att man gör på olika sätt och att det inte har något med åldern eller tidpunkten för bröllopet att göra.
    Gillar tanken med vigselringen närmast hjärtat, men också det att man fått dom i den ordningen av sin man. Får se hur jag gör. Det är många små detaljer so ska tas ställning till inför denna dag!

Svar på tråden Vigselring innanför förlovningsring???