Inlägg från: bridetobe2013 |Visa alla inlägg
  • bridetobe2013

Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm

En liten jultårta bakad med kärlek Fylld med dumlefluff och hallonmos
    1/6 2013
  • bridetobe2013
    Chicita skrev 2011-12-17 21:03:19 följande:
    Tja, men har du något bra knep på att få bullarna riktigt saftiga kanske? Flört

Vad smart Sara120707 det har inte jag tänkt på Skrattande
    Bra tips

Senaste gångerna har jag bakat med havredryck istället för mjölk och tycker att bullarna blir saftigare då.

1/6 2013
  • bridetobe2013
    Chicita skrev 2011-12-17 21:10:59 följande:
    Vad fint Skrattande
    Låter smaskens också... Jag tror vi har samma blomsterutstickare, den funkar till massor av blommor (även som hår om man gör vissa gubbar *tips* )
    Hur har du gjort bokstäverna? *nyfiken*

AndroSid: Åh det kanske kan vara värt att prova. Du byter bara ut det rakt av eller ändrar du mängden eller något annat i receptet?

Beställde dom på tartdecor.se eller kakburken.se Är där jag beställer saker så ngn av dom är det

Modellerar inte så mkt än men skulle vilja börja.. Ska bara hitta tid. Har gjort mmf att täcka tårtan med,,

1/6 2013
  • bridetobe2013

sonens 7 årstårta.
    1/6 2013
  • bridetobe2013

min 1:a hello kitty tårta...
    1/6 2013
  • bridetobe2013
    Tinzi skrev 2012-01-23 13:25:37 följande:
    Hej allihopa!

Jag har tajt Bröllopsbudget så även om 1500:- är lite för tårta till 80 personer från CityGross så skulle jag kunna komma ner i hälften om jag gjorde egna vita prinsesstårtor har jag räknat ut.

Jag skulle behöva tips på hur man får till kanten nedtill (ja jag ska köpa vita färdiga marsipanöverdrag) så att det inte blir buckligt....några tips? Vad kan man fixa nedtill så att det blir fint? spritsa något?
    Jag har en sån där plastsak som man gör pärlband med, men det kommer ta för lång tid känner jag.
    Jag tycker alltid det blir knöckligt när jag har köpt färdig kavlad marsipan. Tycker det är lättare att få fint om man har en större bit marsipan eller sp alt mf.
    1/6 2013
Svar på tråden Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm