Inlägg från: MsChevy |Visa alla inlägg
  • MsChevy

Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm

Shit va duktiga ni är! Viöka kreationer ni får till! Kan man få anlita er när vår stora dag är här???
    Är ingen tårtbakare alls, men blir så impad av er som kan! Puffar den här sidanSolig

• MsChevy
    Chicita skrev 2011-12-20 20:27:35 följande:
    Har du något favoritrecept eller tips på några andra bakverk att dela med dig av? Skrattande
    hm...va skulle de va då? Det är väl en enkel tuppkaka då...men det receptet återkommer jag med imorgon.Solig
    O så är jag grym på att göra smörgåstårta *skryt skryt* 

Kakor o bakverk är inte riktigt min nisch, jag är mera en "köttlagare". Har lixom inte riktigt tålamodet som krävs för bakning. 
  • MsChevy

Fråga från en som inte kan baka för fem öre!
    Varför är det så bra att använda just sugarpaste? Går det inte likabra med marsipan? Tycker sugarpasten är alldeles för söt... 

• MsChevy
    Cakemaker skrev 2012-02-06 09:50:58 följande:
    Den är oftast mer medgörlig, det är väl det som är fördelen. Sen är den lite vitare än vit marsipan. Jag gillar marsipan bäst att äta men SP bäst att arbeta med. Sen är ett tips att prova olika märken sugarpaste för vissa smakar verkligen äckligt medan andra är riktigt goda :)
    Tack för svaret! Det är min kompis som ska göra vår tårta så jag letar febrilt efter den tårta som verkar absolut godast. jag är ju sjukt svag för prinsesstårta, gjord på laktosfritt. Men alla gillar ju inte all grädde, nån som har nåt gott recept på prinsesstårta? 

Att ytan är jättevit spelar ingen större roll. Det ska ändå på div dekorering. Förresten, såna där foto-grejer som man kan skriva ut o ha motiv på tårtan, hur funkar det o hur smakar det?

Hur skulle man t ex göra dekorationen på den här tårtan? Är det utskrifter som gäller då?

• MsChevy

Blä..oblat...nä, då skippar vi stencilerna! 
    Funderar på om vi ska ha en brudtårta o sen en massa små prinsesstårtor (typ cupcake size) Hur många tårtor i vanlig storlek skulle man behöva till ca 100 pers? Det brukar ju alltid bli så mycket över ju... 
    Hur skulle ni proffs gjort? Flera stora eller en stor o många små?

Om man skulle ha frosting på prinsessbakelserna, det skulle inte bli för sött?

Det här en idé hur de skulle se ut (detta är visserligen en porslinsskål)

Skulle vilja att de ser ut ungefär så här:

Förslag på tårtan, fast envånings:

Vår cake topper är ganska stor så jag vet inte riktigt hur jag ska få med den eller få den att stå. Det är Barbie o Ken som jag ska "pimpa" lite...Tungan ute De kanske kan stå bredvid, de behöver väl inte va tårtan?

Ursäkta alla mina frågor, men ni sitter ju en massa nyttiga kunskaper!Solig 
  • MsChevy

måste bara visa varför jag vill ha barbie o ken som caketopper. Hittade bilden av en slump på ebay o den är så jag. Solig Rock´n´roll, tatueringar o ståbas, en riktig rockabillytjej! Just den här kostar ca 1300:- på ebay, så jag kommer köpa en barbie (rödhårig för det är jag) o sen kläder finns oxå i leksaksaffärerna o sen blir det en massa småpill med att måla dit tatueringarna. Samma sak med Ken. Hoppas jag hittar nå bra ståbas oxå! 

• MsChevy

cakemaker: åh så söta de var! Antar att de är lika goda som de ser ut?

Svar på tråden Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm