Inlägg från: MySweetShadow |Visa alla inlägg
  • MySweetShadow

Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm

Jag har precis provbakat inför vårat bröllop! Solig
    Bakade vaniljmuffins, fyllda med limecurd med vitchoklad frosting. Vart supergott!! Funderar på om vi ska ha 2 olika sorters cupcakes bara... Men undrar vad andra smaken ska vara. Har ni några förslag?

Funderar på hallonmuffins med vitchoklad frosting, eller kanske jordgubb?!

• MySweetShadow

Jag har bakat till ganska många bröllop, o jag tyckte nästan att de va enklast att baka cupcakes till alla, om man tänker rent tidsmässigt. O då bakade jag ändå 80st plus en tårta :p Så mitt tips är att göra, som Chicita, cupcakes i stil med prinsesstårtor...

O för att prata bitar o sånt... Jag gjorde en 3 våningstårta i somras till ett bröllop, o den räckte gott o väl till 60 pers. Då va nedre botten 30cm i diameter, mitten 24cm o toppen 15cm.

Så en tårta med 4 våningar kanske skulle räcka till 100 pers, om man har en riktigt stor botten? Vet inte...

• MySweetShadow
    MsChevy skrev 2012-02-08 09:06:51 följande:
    måste bara visa varför jag vill ha barbie o ken som caketopper. Hittade bilden av en slump på ebay o den är så jag. Solig Rock´n´roll, tatueringar o ståbas, en riktig rockabillytjej! Just den här kostar ca 1300:- på ebay, så jag kommer köpa en barbie (rödhårig för det är jag) o sen kläder finns oxå i leksaksaffärerna o sen blir det en massa småpill med att måla dit tatueringarna. Samma sak med Ken. Hoppas jag hittar nå bra ståbas oxå! 
    Vilken kul idé! Nu vart jag inspirerad!! Skrattande Dock inte till vår bröllopstårta, tror vi ska ha våra initialer som topper... Men de vore ju sjukt kul o styla om en Barbie o ha på en tårta till nån kompis eller så. Tack för idén! O lycka till med bakverken till bröllopet Glad
  • MySweetShadow
    Sara 120707 skrev 2012-02-08 22:00:42 följande:

Vill bara tipsa om vår bagares(bröllopstårta) hemsida för inspiration till alla hobbybagare där ute !!

Hon har precis lagt ut tårtor från 2011 och jag sitter här och bara gapar åt dekorationerna hon lyckas åstadkomma(kika på bröllopstårtan med blommor och fjärilar på sidan 3) barntårtorna är helt crazy men ändå smakfulla

Adress? Skrattande
Svar på tråden Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm