Inlägg från: FruFiddeli |Visa alla inlägg
  • FruFiddeli

Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm

Vilken rolig tråd med massa fina tårtor!! Jag älskar att göra tårtor och gör gärna till kompisar och så när det är kalas och dop etc. Här är några av mina som jag är mest nöjd med =).

Choklad bottnar med mjölkchoklad fluff spacklade med mjölkchokladsmörkräm, för choklad älskarna =).

Vaniljbottnar med hallonmosse och daim fluff, spacklad med chokladsmörkräm.

Chokladbottnar med skogsbärsmousse och hallonmousse, spacklat med mjölkchokaldsmörkräm.

Samma inehåll som översta=).

• FruFiddeli

Gjorde äve cake pops en dag som jag blev väldigt nöjd med =), väldigt enkelt och skoj att göra! Dessa är gjorda av citronsockerkaka blandat med lemon curd, doppade i vitchoklad och sedan dekorerade med minimaränger och strössel på vissa. 

• FruFiddeli

Tack tack för komplimangerna=). Proffs blir jag aldrig, tycker egentligen inte det är så gott med tårtor och kakor (älskar dock godis och choklad framförallt=), men jag tycker det är fantastiskt roligt att skapa så det är en rolig hobby. 

Krila: Visst är det huvudsaken att det blir gott och är man  inte van vid att göra tårtor men gärna vill göra egen efterrätt till bröllopet tycker jag cupcakes är perfek, för de kan man ganska enkelt få snyggt och man slipper täcka tårtor och såt! Sen kan man få cupekakes väldigt goda, man kan ju fylla dem med något om man tycker det blir för torrt. Jag brukar inte göra jätte mycket cupecakes, just för att jagh inte äter så mycket sånt men en jag gjorde till allahjärtansdag såg ut såhär och kanske hade passat bra på bröllop, himla enkel spritsteknik trots att det kanske inte ser ut så, ett litet tips är att söka på youtube, där kan man lära sig mycket=).

Svar på tråden Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm