Inlägg från: malli716 |Visa alla inlägg
  • malli716

Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm

Jag har en fråga angående muffins. Varje gång jag bakar blir de så fina och höga men när de är färdigbakade och de har svalnat så krymper de ihop till en liten muffins i mitten av formen och släpper från kanterna. Så ser ju inte deman köper ut. Jag har provat massor olika recept men vet inte vad jag gör för fel. Det är så tråkigt att servera dem så och svårt att lägga på frosting eller glasyr. Någon som har tips angående det?

• malli716

Hallå där alla julbakare!
    Jag har en fråga som inte rör bakande med socker och mjöl utan detta gäller julskinkan. Jag tror säkert någon här inne besitter det bästa receptet för grilljeringen till julskinkan.

Varje går kämpar och sliter jag med griljeringen men aldrig någonsin sitter grilljeringen kvar när jag börjar skära skivor av skinkan sedan. Jag har provat flera recept. Förra året gjorde jag det väldigt enkelt= Jag tog bort svålen och sedan blandade senap och äggula lite peppar--> Bredde på det och sedan strödde över ströbröd. Men inte hjälpte det.

Vad gör jag för fel och varför trillar den alltid av? Finns det någon som kan hjälpa mig?

Svar på tråden Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm