Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm
Åh, här vill jag med skriva sen när jag är "offentlig" ^^
Åh, här vill jag med skriva sen när jag är "offentlig" ^^
Nu är inte jag hemlig längre! ;)
Här kommer några av de jag gjort på den senaste tiden :)
Jag började baka lite när sonen skulle döpas -08 och nu har jag kommit igång mer.
Tack för tipset om banan! Fick nämlien en förfrågan med banan i, fast hon ville visserligen har mosad :/
Men kanske inte gör något, får fråga henne, vill inte det ska se brunt och äckligt ut
När jag ska ha svart på tårtor så köper jag svart marsipan på www.presentodekor.se :)
Att kavla ut marsipan tycker jag är ganska svårt, likadant med egengjord sp. Kan hjälpa om man pudrar bordet med maizenamjöl. Något man också kan göra är att kavla på glansig silikonmatta eller plastfolie. Fast jag tycker plastfoliet lätt skrynklar sig.
När jag köper färdig sp så räcker det med att dega lite med den så att den blir smidig och sen pudra bordet lite lätt.
Jag fick hem en beställning jag gjort på silikonformar för att göra bebisar, och hade doptårtor att göra så jag fick testa formarna direkt! Så kul och så söta de blev! :)
Tårtor jag har gjort i helgen :)
Tårta till en flicka som gillar hundar, katter, Hannah Montana, turkost och lila.
Vi kom fram till att jag skulle göra djur och försöka skriva hennes namn i Hannah Montana stil i hennes favoritfärger och detta blev resultatet :)
Jag trodde jag skulle hitta en font i den stilen men fann inget så jag frågade min syster om hon kunde "översätta" och hon gjorde det direkt och skickade till mig och sedan fick jag skissa av och ta med skapell osv ;) just "mma" hade jag utstickare till :)
Missa inte att lägga upp era tårtor i tävlingen som pågår! :)
http://www.pimpmytarta.se/?id=909