Inlägg från: Minuz |Visa alla inlägg
  • Minuz

Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm

Har börjat göra lite dekorationer till tårtan...... Vad tycker ni? Duger de?

• Minuz

hur gör nån med bröllopstårtan? står den framme under festen eller har ni låtit den stå i kylen tills det är dags för den? den blir ju alltid godis om den inte är för kall tycker jag iaf. tänkte ha den på en liten lastpall med ev några tillämpar under..... eller hur har ni gjort?

• Minuz

Och mobilen skrev visst som den ville.

Tänkte om man kunde ha kylklampar under lastpallen för att hålla den lite kall......

Vi ska ha en fyrkantig tårta i tre lager.
    Den kommer innehålla päronmousse och vit chokladmousse, sedan ska den spacklas i smörkräm och täckas med sockerpasta och dekoreras.

I den lokal där vi ska vara så finns endast en halvkyl så vi kommer själva att köra upp ett kylskåp till. Så det känns som att det vore lättast om man kunde hitta en lösning där tårtan slipper stå i kylen. Då största lagret är 40x40 cm så är den ganska stor. Och jag med mitt kontrollbehov kommer inte kunna slappna av om jag vet att något kan hända tårtan på vägen så att säga...... Hoppas ni förstår vad jag menar

Svar på tråden Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm