Inlägg från: veronica84 |Visa alla inlägg
  • veronica84

Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm

Gjorde en barbietårta till min 5 åriga dotter som blev succe! Innehöll dumlemousse och hallonmousse. Jag tillverkar inte så många tårtor, men försöker att göra det bästa när jag väl kommer igång ;) Tycker att det är så kul när jag väl kommer igång och lyckas.

Älskade Moa & Linus <3
  • veronica84
    Chicita skrev 2013-03-25 09:50:52 följande:
    Klicka på "ladda upp bild" under knappen "posta inlägget". Glad
    För vissa funkar det mindre bra med bilduppladdningen (kan bero på vilken browser man använder, och det verkar funka väldigt dåligt från telefon och surfplatta).
    Ibland hjälper det att inte skriva något i inlägget utan bara ladda upp bilden 
    Tack för hjälpen ;)
  • veronica84
    majjja skrev 2013-03-25 10:26:53 följande:
    veronica84: vilken fin! visst är det roligt att göra barbietårtor :) har två döttrar så det har ju blivt ett par stycken nu :) 
    Tack :) Ja det var kul. Jag har testat på två olika blixten tårtor oxå till min son förra året :) 
    I år ska sonen få två olika pirat tårtor så jag håller på och surfar runt för att få inspiration.  Jag har ingen marsipan eller sugarpaste, så jag är inne på att färga grädden och göra ett hav med en ö i mitten.
    Den andra tårtan har jag varit lat och beställt en piratoblat till och ska dekorera på sidorna.
    Jag är inte så mycket för att köpa tårtor utan jag gör dom hellre själv..
    Eller så får min syster hoppa in (som är bagerichef på sitt jobb), när jag verkligen inte hinner =)
    Älskade Moa & Linus <3
  • veronica84
    Chicita skrev 2013-03-25 10:13:50 följande:
    Barbie är alltid tacksam att göra som tårta Glad
    Första gången jag gjorde en och pappan ställde in tårtan i kylen så frågade flickan (5 år)
    - Men pappa... varför ställer du min födelsedagspresent i kylen? 
    Så den borde ju ha varit rätt ok då Flört 
    Haha barn och deras underbara kommenterar och funderingar Flört
    Älskade Moa & Linus <3
Svar på tråden Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm