Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm
![Solig Solig](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-sunny.gif)
Nu kommer kanske en mycket dumfråga..tycker kanske vissa, men jag måste fråga
Marsipan och Sockerpasta (sugarpaste), vad är egentligen skillnaden mellan dessa? Har fått för mig att ena ska vara mjuk och den andra ska vara hårdare...men hur fel har jag?
Fin tårta ClaraH
Jag skulle nog ha gjort en minitårta till födelsedagsbarnet som denne får pilla med bäst hon vill sen.
Kanske lite extra gottis på den (alltså typ godisfluff i tårtan och godis som dekorationer på den eller vad hon nu gillar (och får äta).
Till resten skulle jag nog faktiskt kört en lite gammaldags fikabuffé med bullar, olika sorters kakor och kanske gamla hederliga "rulltårtsbakelser"
Det är allt för mycket avancerat bak i dag. Sällan som man kan få en riktigt god kaka eller hembakt bulle utan alla ska liksom "bräcka" varandra med avancerade bakverk...
Jättefint Krystal
Prova att färga marsipanen / sockerpastan eller vad du använder till bladen med pastafärg istället och sen pensla med pulverfärg, då får du en tredimensionell effekt och löven ser mer äkta ut
Speciellt om du borstar liksom från kanten och in, då blir kanten mörkare som den brukar kunna vara på löv