Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm
Jättefin ClaraH
Du är snart ett riktigt tårtproffs
Jättefin ClaraH
Du är snart ett riktigt tårtproffs
Det var så det blev för mig med vår bröllopstårta ClaraH. Den vita chokladmoussen vägrade stelna, så den pyste ut så fort jag belastade med sockerpastan, även innan jag hann försöka börja sträcka den och forma den över tårtan...
Så jag gav upp och spritsade på resterna av grädden jag hade hemma
Ja, glasskräm är inte min favorit efter nästa tårta heller. Den här gången lade jag till chokadmousse också, det blev gott.
salstamm.blogspot.se/2012/12/saffranstarta-me...
Fyllningen går ju alltid att färga om man vill.
Men varför inte vit chokladmousse och sen fluff på violpastiller (ingen aning om det blir gott, men du får testa i liten skala först).
Jag skulle nog brett ett tunt lager med limecurd under den vita chokladmoussen då också, bara för att få in något lite syrligt i tårtan.
Annars funkar väl blåbär, kanske skogsbär (även om det inte blir rätt lila kanske) och eventuellt även svartvinbär
Men viol kan vara lite kul, dels är det ju lite av en vårblomma och dels är den lila. Och helt oväntad att ha i tårtan
Ja dom såg inte så tokiga ut fayefaye
Det är inte svårt att göra enkla rosor som man typ ser på prinsesstårtor. Men att göra sådana som ser riktiga ut och livfulla, det är svårare.
Men efter att jag skaffade mig en ordentlig skumdyna så har mina blivit väldigt mycket bättre.
Så en skumdyna och en ball-tool (om du inte har) kan vara det som gör skillnaden