Inlägg från: BlomAnna |Visa alla inlägg
  • BlomAnna

Jag har fått "beställning" på en bröllopstårta i juli så det är lång tid kvar men jag har redan börjat fundera på fyllningar...Tänker att i juli är det ju verkligen sommar så jordgubb/rabarber kanske vore nice men vad har man till det? Kanske ska man inte alls välja något safe som jordgubbar utan vara lite crazy? Det är ju inte jag som väljer i slutändan men jag tänkte kombonera fyra olika förslag de kan välja på...

Vad är era favoritfyllningar?

• BlomAnna
    Chicita skrev 2012-02-25 12:19:37 följande:
    Vit chokladmousse passar riktigt bra till. Eller möjligtvis en pannacotta Glad
    Har aldrig använt pannacotta som fyllning. Gör du bara helt vanlig pannacotta? Riskerar den inte att bli för fast?
  • BlomAnna
    Chicita skrev 2012-02-25 12:31:28 följande:
    Jag har bara ätit det i tårta, har inte använt det själv... Men du vill ju ändå ha en skärfast fyllning. Så att den blir fast kan vara bra. Och dom flesta känner ju igen pannacotta som lite fastare.
    Provbaka en liten tårta och testa Glad
  • BlomAnna

Jag har gjort min första våningstårta. Inte den snyggaste men jag är ändå nöjd särskilt med tanke på tidspressen

• BlomAnna

Jag skulle behöva bra tips och recept på tårta/bakeser som veganer kan äta. Vi ska ha en moussetårta som bröllopstårta (som jag inte ska baka själv) och behöver ett alternativ till veganer/vegetarianer. Tack på förhand.

• BlomAnna

Å vad sugen jag blir på att baka när jag är här inne och läser men jag har som ingen anledning att baka...

• BlomAnna
    malli716 skrev 2012-08-16 08:51:55 följande:
    Jag har en fråga angående muffins. Varje gång jag bakar blir de så fina och höga men när de är färdigbakade och de har svalnat så krymper de ihop till en liten muffins i mitten av formen och släpper från kanterna. Så ser ju inte deman köper ut. Jag har provat massor olika recept men vet inte vad jag gör för fel. Det är så tråkigt att servera dem så och svårt att lägga på frosting eller glasyr. Någon som har tips angående det?
    Jag tycker heller aldrig mina muffins blir bra men de blev iaf bättre sen jag börajde röra ner ingredienserna mer försiktigt. 
    Att ta ur dem ur muffinsplåten och låta dem svalna på galler hjälper också.

Önskar jag kunde göra goda stora fina cupcakes men nepp det verkar inte vara min grej... 
Svar på tråden Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm